91 победи. 68 пол позишъна. 155 подиума. 7 световни титли. Независимо как гледате на фактите, Михаел Шумахер е най-успешният пилот в историята на Формула 1. 

На 4-ти октомври 2012-а година стана ясно, че кариерата на една легенда ще бъде прекратена. Отново и този път завинаги в края на сезона.Тя бе една от най-дискутираните и завладяващи в моторния спорт. Представяме ви кратък фото разказ през най-запомнящите се моменти.xlarge

След години състезания с картинг и ниско бюджетни формули, Шумахер за първи път влиза трайно в големия спорт като част от junior екипа на Sauber Mercedes LMP.

xlarge1
Първи опит във Формула 1. Когато Бертранд Гачо влиза зад решетките за два месеца, след злоумишлена атака над шофьор на такси, Вили Вебер, мениджър на Шумахер, успява да убеди Еди Джордан да позволи на Шуми да заеме неговото място на Гран При на Белгия на пистата Спа през 1991. Шуми записва невероятното 7-о време на квалификацията, но не успява да завърши състезанието заради проблем с колата.
xlarge2
Веднага след това преминава в Benetton…
xlarge3… и започва да печели. Печели световните титли през 1994 и 1995.
xlarge4
Но не и без спорни моменти. Гран при на Австралия 1994. Последният старт за сезона е директна битка за шампионската титла. Шумахер стартира първи и запазва лидерската позиция, но Хил скъсява преднината. В обиколка 36 Шуми удря стената с дясната си страна, губи контрол, но връщайки се на състезателната линия се качва върху болида на Деймън. Шумахер е аут. Ако Хил завърши, ще вземе титлата. Не успява заради повреда в окачването от Михаел.
xlarge5Сезон ’96 преминава във Ferrari, както и следващите девет. Печели първата си победа за Червеното конче на испанското Гран При.
xlarge6
През 1997-а Михаел има шанса да спечели шампионската титла, но за целта трябва да извади Жак Вилньов от състезанието. Опитва по същия начин, както през 94-а. Този път не успява, като заради действията си е наказан и записва нулев сезон.
xlarge7Шумахер винаги е казвал, че любимият му съперник на пистата е Хакинен. Тук са гума до гума в първи завой.
xlarge8През 2002-а година Ferrari нарежда на Рубенс Барикело да пропусне Шумахер пред него, за да спечели максималния брой точки от състезанието. Случилото се видимо ядосва публиката, а Ferrari отнеся 1 милион долара глоба от FIA.

HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 30:  Michael Schumacher of Germany and Ferrari celebrates his win during the German Formula One Grand Prix at the Hockenheimring on July 30, 2006 in Hockenheim, Germany.  (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Шумахер умееше да показва радостта си на подиума. Скачаше и викаше така сякаш победа номер 90 е първата в кариерата му.
xlarge10Шуми обяви оттеглянето си от спорта веднага след първото място на Монца през 2006-а. Последното спечелено Гран При за Шуми е няколко седмици по-късно в Китай.
xlarge11Състезателната пауза прекара като „Shell eco-racer“.
xlarge12
Също така тестваше актуалните предсезонни болиди на Ferrari.
xlarge13
Участваше и в състезания с мотори. Направи доста кофти катастрофа, която увреди врата му, което пък доведе до забавяне на завръщането му в спорта като заместник на контузения Маса през 2009-а във Ferrari.
xlarge14Завърна се през 2010-а като част от екипа на Mercedes F1. Той бе воден от неговия приятел и ментор Рос Браун.
xlarge15
Голямото завръщане породи много въпросителни. За някои беше бавен и стар, а за други модел за подражание. Неконкурентен на останалите болид на Mercedes му позволи да се качи на подиума едва тази година.
xlarge16
Вместо да се премести в друг отбор, Михаел реши да се оттегли отново, най-вероятно завинаги. Сбогом, Пиле. Ще ни липсваш.

 

P.S. 
За нас нас беше най-великият. Безкомпромисен, мръсен, точен до съвършенство… също грандиозен, пищен, драматичен, отдаден и целеустремен. 

Синоним на „пилот-инженер“, той не само караше, той работеше с екипа, фокусиран върху винаги най-доброто. Малко от днешните пилоти са способни на същото (може би Алонсо).