Сена беше и остава една от най-ярките личности на спорта. Със своя безкомпромисен стил и желание за победа, изключително каране (особено на мокри настилка), печели една четвърт от всички състезания, в които стартира (41 от 161), записвайки 85 пол позишъна.

След успешна картинг кариера в Бразилия, Сена се мести във Великобритания. Там продължава успешното си представяне в моторния спорт във Formula Ford и Formula 3. Тест с отбора на Toleman F1 през 83-а го праща в листа с карачи за сезон ’84. Само сезон с Toleman му е достатъчен, за да си осигури място в Lotus. Три години по-късно се мести в McLaren, където идват и големите постижения. В първия си сезон за McLaren-Honda през 1988-а, Прост и Сена печелят 15 от всички 16 старта в календара.

Следва ожесточена борба за лидерското място в отбора. Прост печели титлата през 89-а, но следващите две са за Сена. След тях французинът се мести в отбора на Ferrari.

Последният сезон на Сена е с отбора на Williams. След разочароващ старт на кампанията, не успява да финишира в първите два кръга на Бразилия и Япония, Сена печели квалификацията и води класирането на състезателния ден. Изненадващо неговият Williams FW16 не успява да вземе най-бързия завой Тамбурело, забивайки се в бетонната стена с дясната част на своя болид.

В Бразилия погребението на Сена бива отбелязано с дни на национален траур. И до днес неговата фондация продължава своята дейност и набира средства за деца в неравностойно положение.


Сена печели първия си подиум с Toleman TG184 след невероятно каране на мократа писта в Монакo през 84-а. 


Аертон Сена води пред Ален Прост с McLaren. По-късно двамата ще формират легендарно съперничество.


Аертон (Lotus 97T-Renault) празнува първата си победа заедно с тийм мениджъра Питър Вар по време на португалското Гран При през 1985-а. 


Гран При на Испания 1986: Аертон Сена печели срещу Найжъл Менсъл с преднина от 14 хилядни.


Сена печели Гран При на Монако с преднина от 33 секунди пред Нелсън Пикет. В 10-годишната си кариера на пилот от Formula 1, Сена печели шест издания на Монако.


1988: Сена става втори пилот на McLaren. Негов съотборник е Ален Прост.


Бразилецът печели първата си титла при пилотите през 1988, отмъквайки първото място от Прост в Япония. 


С титлата във Formula 1, Сена печели статут на жива легенда в родната Бразилия.


Катастрофата между Сена и Прост на Сузука през 89-а бележи кулминацията на тяхната битка в последните две години. Сена взима победата, но по-късно бива дисквалифициран. 


1990: Ален Прост (Ferrari 641) и Аертон Сена (McLaren MP4/5B Honda) на първа редицa. Сена си връща на Прост като печели титлата, след като го изважда от състезанието


1991: След като печели Гран При на Великобритания, Найджъл Менсъл му помага стигне до пита. 


Един от най-ярките примери за уменията му на мокра настилка. Тук печели Гран При на Австралия при катастрофални условия. 


Помним го заради неподправения му стил: Газ до дупка и искри.


Сблъсък между Шумахер и Сена през 92-ра. Зараждащата се битка между двамата така и не стига до своя естествен край. 


1993: Болидите на МcLaren разчитат на двигатели Ford. Сена изпитва трудности с колата, но все пак успява да вземе 5 победи. 


1994: Сена с болид на Williams