По-предишното поколение на лимузината вече струва жълти стотинки. Но има един сериозен проблем, за който трябва да знаеш

 

Много хора винаги са си мечтали за луксозна лимузина. Добрата новина е, че колите от близкото минало, които малцина от нас подозираха, че може би ще притежават, днес са в пъти по-евтини от нов хечбек с посредствено оборудване. Да вземем за пример Mercedes W220 S-Class. В последните години и след появата на две по-нови поколения, цената на този автомобил буквално се срина, въпреки че той може да ти предложи повече комфорт от любимото ти кресло, което е заело формата на собственото ти гръбначно изкривяване. Идеята ни е, че в момента можеш да си купиш много добър автомобил за 10-12 хиляди лева. Стига обаче да знаеш какво да гледаш, за да не се прецакаш. Точно заради това пишем този текст, за да не ти позволим да се прецакаш.

Големият проблем

Произвежданият между 2000 г. и 2006 г. модел е истинско технологично произведение на изкуството. При разработката му от Mercedes са патентовали над 200 технологии. W220 има повече компютри от централата на NASA, но нито един от тях не е виновен за основният недостатък на колата. Ахилесовата пета на тази кола е водата. Интериорът се наводнява лесно, което е потенциална заплаха за цялата електроника, струваща хиляди евро.

Същата пластмасова кутия се използва и от климатика, който понякога има нужда от антибактериален спрей

Главен виновник за това е миниатюрен отвор в долната част на разположена под чистачките пластмасова кутия, откъдето парното дърпа свеж въздух. Именно той с времето се запушва, кутията се пълни с вода, която започва да прелива, наводнява филтъра на купето и моторчето на парното и безпардонно се излива в краката на пасажера и този зад него. По една случайност точно там се намира таблото с бушоните  и електронният блок SAM (Signal Acquisition Module), които познай колко се радват на водата. За кола, която като нова е струвала шестцифрена сума, това никак не звучи добре.

Решението

Почистването на въпросния отвор е от изключително значение, така че нашият съвет е да го правиш при всяка смяна на маслото и филтрите. Не е много приятна и чиста работа, но имайки предвид колко нерви и пари можеш да си спестиш, смятаме, че си струва. Предлагаме ти този и още два варианта, с които да решиш проблема.

1. Почисти отвора

Можеш да използваш нещо твърдо и гъвкаво, но здраво, с което да бръкнеш от горния край и да прочистиш отвора чак до долната му част.

2. Пробий допълнителен отвор

От Mercedes съветват собствениците на W220 S-Class да пробият допълнителен отвор в пластмасовата кутия. Това разбира се, не поправя самия проблем, а по-скоро го игнорира.

3. Отстрани клапана напълно

Горните два метода могат да бъдат ефективни, но отстраняването на въпросния клапан може да реши проблема ти завинаги. Какво трябва да направиш.

  • отвори капака
  • повдигни решетката над клапана
  • почисти боклуците
  • открий самия клапан на дъното на кутията
  • пъхни пръст в него и го извади
  • сложи обратно решетката
  • забавлявай се с S-ката си, която не се наводнява

Не е точно rocket science, нали?