Запознай се със Stout Scarab. Произведен е през 1936 г. и е изключително рядка гледка. Всъщност, твърди се, че в света има само 5 оцелели екземпляра, което прави този на снимките още по-ценен, тъй като е в перфектно състояние.

 

Уилям Бушнел Стаут бил изобретател от старата школа. Говорим ти за онези симпатяги, които комбинират идеи и технологии от различни сфери, просто за да видят какво ще стане. Стаут се занимавал с проектирането на самолети, което го провокирало да пренесе част от авиацията в тази кола.

През 1932 г. Стаут завършил първия Scarab, а името било вдъхновено от египетския бръмбар, който има сходна форма на черупката си. Инженерът решил да подобри концепцията и така се родил вторият Scarab, който се появил през 1936 г. Именно такъв виждаме и тук.

Двигателят е разположен в задната част и задвижва задните колела, което напомня на емблематичния хипарски ван на Volkswagen, който ще се появи след десетина години. За изработката на Scarab Стаут използва купища алуминий и магнезий. Изобретателят много държал на ефективната аеродинамика, което се вижда и от профила на купето. По същата причина били премахнати всички външни дръжки на вратите, а на тяхно място били монтирани електрически механизми. Натискаш бутон и вратата се отваря. През 1936-а!

y4kb62hbuhggmlbnj2sl

Много преди минивановете да залеят пазара, Стаут измислил иновативна концепция за своя Scarab. Той можел да бъде използван за офис или мобилна дневна, тъй като седалките можели да се разместват според конкретните нужди.

xsjfs63igk1lixhr8isy

Стаут обожавал нестандартните материали, затова изградил купето от алуминий и магнезий, както вече казахме, а интериорът бил изпълнен от дървесина и плетени тъкани. Идеята на изобретателя била да подбере точния материал за всеки компонент, който да бъде едновременно здрав, лек и с добри шумоизолационни качества.

Стигаме и до задвижването. Стаут се спрял на V8 с плоски цилиндрови глави и 3-скоростна трансмисия, които договорил от своя приятел Хенри Форд. Задвижването било монтирано отзад, за да се избегне тунела на карданния вал, който щял да направи интериора далеч по-непрактичен. Решението било толкова нетрадиционно, че Стаут трябвало сам да проектира задната ос, задвижвана от верига.

Всичко това свидетелства за гения на Стаут. лошото е, че маркетингът определено не е бил сред силните му страни. Той се опитал да продава Scarab за 5000 долара във време, в което за същите пари е можело да си купиш поръчков Packard. Това обяснява и защо от модела за произведени толкова малко бройки.