Колата отгоре е BMW 850i. Има V12 двигател. Баварците конструират този агрегат, съединявайки два редови “шестака”, което поражда един доста особен проблем. V12 моделите на BMW имат не един, а два електронни блока.

Всяка една от отделните електроники се грижи за един ред от 6 цилиндъра, а събраната информация от двата блока се събира в трети компютър.

pjyvqtwlzxykdwnzikpv

По-притеснителните от нас истински се плашат от V12 двигателя на 850i, и то с пълно право. Рано или късно един от двата ECU блока се предава, което кара двигателят да заприлича на много тежък 6-цилиндров мотор. Разбира се, освен трите отделни компютъра, колата разполага и с поне 10 милиона сензора (шегуваме се, не са чак толкова), които самите не се славят с особена издръжливост.

Истината е, че V12 двигателят на BMW от тези години е страхотен. Той е мощен, равномерен, има нечовешки звук, а монтиран в 850i, може да накара и най-коравосърдечния фен на японски извращения, да пожелае нещо баварско.

t9ess9prhyf3lcsmyqmc

Проблемът на този двигател е, че е “overdesigned”.  Не е трудно да разбереш това, имайки предвид, че нещата не са се променили много оттогава – все пак в момента BMW произвежда коли с tri-turbo двигатели.

Трудно ни е да преценим дали 850i e сложен автомобил дори по днешните стандарти. Все ни се ще да смятаме, че компаниите вече са по-добри в организирането на “умствения потенциал” на колите.

yp0te95dvlszic35z2gy

И все пак, коя кола от тези години има по-сложна електроника от 850i?