Системата ще подсеща пилотите да намалят, а ако те се възпротивят, ще бъдат наказвани

 

В случай на тежък удар или друга опасна ситуация на пистата, много състезателни серии използват услугите на кола на сигурността. Тя излиза пред колоната и задава безопасно темпо, непозволявайки на състезателите да се изпреварват. Официални лица от Формула 1 вече тестват още по-ефективна система, която ще лиши пилотите от „удоволствието“ да карат зад safety car. Поне не зад физически такъв.

След края на първите две тренировъчни сесии преди Гран при на САЩ, някои от отборите в шампионата  тестваха специален софтуер за ограничаване на скоростта в случая на нужда, който мнозина определиха като “виртуална кола на сигурността”. Технологията принуждава пилотите да намалят скоростта си с около 35%. Най-просто казано, идеята е пилотите да бъдат вразумени, без на пистата да излиза кола на сигурността.

Според информацията пилотите ще бъдат подканвани да спазват ограничението чрез дисплея на волана в болидите, а ако те пренебрегнат предупреждението, ще бъдат наказвани. Същото правило действа и в момента, като в САЩ няколко пилоти отнесоха наказания за това, че са превишили скоростта зад колата на сигурността.

Системата набра особена популярност след тежкия инцидент на Жул Бианки, който се заби в трактор на пистата “Сузука” и все още се намира в критично състояние в японска болница.

Засега пилотите смятат, че системата има своите плюсове и минуси, но все още предстои много работа. Дженсън Бътън казва: “Когато се бориш с някого и сте гума до гума, не можеш просто да натиснеш спирачките щом на волана ти се появи съобщение. В това отношение вземането на правилно решение е много сложно. От друга страна пилотите прекарват повече време, гледайки волана, отколкото маршалите.”

FIA най-вероятно ще продължи тестовете и фината настройка на системата до края на сезон 2014, а през 2015-а има голяма вероятност тя да бъде пусната в експлоатация.