През 60-те Abarth версиите на малкия Fiat 600 вилнеят по състезателните трасета в Европа, превръщайки малката италианка в истинска легенда. За всичко това е виновен роденият в Австрия Карло Абарт, който някак си успява да извлече почти невъзможни характеристики от миниатюрния италиански двигател.

Карло Абарт се ражда с името Карл Алберт Абарт във Виена през 1908 г., но през 1934 г. се установява за постоянно в Италия. 26-годишният младеж дори си сменя името, за да се впише в обстановката. Вече се казвал Карло.

В същата година, в която се премества да живее в Торино, Абарт става добър приятел със зета на Фердинанд Порше – Антон Пийх, след което се жени за младата си секретарка. Ранният живот на Абарт е изпълнен със силно увлечение към мотоциклетния спорт, а върховият момент в този период е моторът с кош, който Абарт проектира само на 25 години. Той дори използва машината, за да се състезава с железницата Orient Express по пътя й от Виена до Остенд (1300 км). Нещо повече, Абарт и неговият мотоциклет печелят неофициалната надпредавара с доста добра преднина.

Fiat-Abarth-1000-5

Десетилетия по-късно, основаната от Абарт компания, се превръща в заводски тунинг майстор на Fiat, което довежда до проектирането на Fiat-Abarth 1000 TC Corsa. И до днес това се смята за един от най-значимите италиански автомобили, които са участвали в Европейския шампионат за туристически автомобили. Мъникът става известен по пистите през 60-те и въпреки своите размери, или благодарение на тях, се доказва като изключително конкурентоспособен, стига зад волана да седи талантлив пилот, разбира се.

Карло и неговите инженери взимат стандартния 4-цилиндров “D”-блок двигател с един разпределителен вал и увеличават работния му обем до 750, 850 и финално 1000 куб. см. От Abarth използвали нови бутала, биели и колянов вал, нова изпускателна система и специално проектиран всмукателен колектор. Благодарение на тези промени, малкото агрегатче успява да произведе 85 к.с., които били предостатъчни, за да ускорят тежащата едва 585 кг машинка до максималната скорост, която кола е можела да развие по пистите на Европа по това време.

Красивият светло син автомобил на снимките е именно такъв Fiat-Abarth 1000 TC Corsa, произведен през 1966 г. През 2009 г. и 2010 г. колата е била реставрирана основно от специалистите в Middle Barton Garage. Оттогава тя е използвана в редица планински изкачвания, сред които популярното в Италия състезание Vernasca Silver Flag, което се провежда в Пиаченца.

В момента палавият дребосък е оборудван с подходящ за ерата двигател Abarth A112, подходящи дискови спирачки Girling с 3-бутални апарати, 5-скоростна правозъба трансмисия, по-дебели полуоски, магнезиево-алуминиеви джанти Campagnolo и предно окачване с по два носача на колело.

Колата на снимките в момента се продава, придружавана от пълна документация, снимки и фактури от процеса по реставрация. Състезателният дребосък дори е минал технически преглед, който е валиден до март 2017 г.