M Carbon Compound въглеродните колела ще се предлагат от март. Ще олекотят колата с около седем килограма

А вероятно ще помогнат на BMW M4 GTS да издялка и някоя друга десета от времето си на „Ринга“. Което и без това е впечатлаващо – 07:27.88, нареждащо купето на 88 стотни зад McLaren MP4-12C и Ferrari 458 Italia.

Към колелата. Както се вижда те не са изцяло карбонови, а комбинация от алуминиева сплав (за централната част) и CFRP за самия барабан. Визуално изглеждат доста приятно, а що се отнася до физическите ползи, четирите са общо със седем килограма под и без това изпиления стандартен GTS комплект. По-малка окачена маса, по-добра работа на окачването, по-добро управление, по-добро ускорение, по-добро спиране, плюсовете са ясни.

BMW не са първите, които правят подобни джанти – Koenigsegg например създаде уникално готините и изцяло карбонови Aircore за Agera R, преди повече от три години. Брутална визия, супер висока якост и маса от под 6 кг. за предните 19-ки, който освен това са по 10 ична широи. Кованите алуминиеви аналози на шведите тежат по 10 кг. Разликите са значителни. Цената обаче там е жестока. Комплект Aircore се продава за около 40 000 евро., а и Agera R и One:1 не са точно масови модели. Много меко казано.

С по 3-4 коли годишно производство, обемът на M4 GTS е по-скоро съпоставим с този на VW Golf. Джантите с карбонови рингове ще са опция, но въпреки това доста по-масови от шведските парчета. Което значи, че технологията за въглеродно-композитни колела (макар и доста различна в зависимост от конструкцията), става все по-достъпна. Разфасофката? Баварците ще предложат 9.5Jx19 предни и 10.5Jx20 за отзад, обути в Michelin Pilot Sport Cup 2. Гумите са специално адаптирани за M4 GTS, с размери 265/35 ZR19 и 285/30 ZR20. 

От BMW все още не са обявили цената за въглеродния комплект, но тя вероятно ще застане под исканите от някои фирми специализиращи в тази област. Като например Carbon Revolution или Vitesse AuDessus, вторите предлагащи обувки само за марки от ранга на Aston, Ferrari и компания. Първите обаче вече са официален партньор на Ford. На снимките долу виждате Mustang Shelby GT350R, който вече може да се поръча и с карбонови валяци Carbon Revolution. Тоест, немците не са нито първи, нито сами в масовата карбонизация. Тя едва сега започва…