Когато комбито не е достатъчно



Комбито е относително непопулярен профил в Източна Европа и Азия. Все пак някои го избират, защото върши работа и не поражда компромиси от страна на комфорт например. В Западна Европа е lifestyle избор с послание за определен социален статут. Накратко. Комби с дебелa премиум емблема тихо шепне в ушите на зяпачите, че я караш добре. Пътуваш много и можеш да си позволиш семейство. Друг е въпросът дали изглежда достатъчно привлекателно? В повечето случаи да, но винаги може повече.

Какво е GT?

Комби ли е, хеч ли е? В първия момент е стероидна хечбек версия на обикновена тройка. Само че не е бюджетният вариант. По-скъпа е, по-голяма е, малко по-висока и радва с по-добър комфорт на возене. GT стои за линията на покрива и мисията на автомобила. Той не е работното комби, а модерната алтернатива на класическия Touring, универсален автомобил с голям багажник и просторна задна седалка. Същото се отнася и за 5 GT, но той е прекалено голям и е предназначен за онези, които се возятGran Turismo стои за щипката италианско в линията на покрива. Там е, има я.единствено отзад и държат на телевизори в облегалките. Серия 3 GТ е за средната (европейска) класа и според нас е най-доброто BMW оn sale днес. Отвън се различава от класическата тройка с по-големи предни фарове, допълнителни 20 см дължина и с цели 8 повече във височина от комбито.


Колкото и да го въртим 3 GT събира цялата бранд философия на марката в последните 5 години – удоволствие от шофирането, елегантна, нова форма на транспорт и чувството, че си по- от другите шофьори.

Тестваният е:

Прекрасното и стилно 328 носи леко скучен, но напълно подходящ сив металик. Нивото на оборудване е Luxury, което ще рече тъмен фурнир в интериора и възможността да изберете перфектните за този автомобил 19-цолови джанти с многолъчев дизайн.

 

За двигателят сме говорили тук и тук, но пак ще повторим. 2-литровият бензинов турбо мотор на BMW е любимият ни агрегат от портфолиото на марката. Той е лек и компактен агрегат с предостатъчно въртящ момент и едни 245 к.с., чийто динамичен потенциал изостава почти незабележимо от 306-те коня на редовия шестак в 335i. Разходът е приличен за кола с тегло около 1.8 тона, а именно 9,5-10,5 литра градско с автоматичната 8-степенна ZF кутия.

Усещането?

Различно от 5 GT, но по добрия начин. Ако голямото Gran Turismo жертва типичното BMW поведение на пътя в името на комфорта, то с втория си опит баварците успяват да намерят правилния баланс. GT не е обикновена тройка. По-високата позиция на шофиране (+5 см) придава усещане за луксозен круизър от висок клас. Тайната се крие в удълженото межудосие с 11 см, което идва от дългата версия на Серия 3, предназначена за Китай. Колата обира неравностите по пътя осезателно по-добре от другите версии, а мястото на задните седалки има скандални размери. Не бихме сбъркали, ако го поставим над това на Серия 5. Като при всяко GT, задните седалки се накланят, а вратата на багажника е с електрическо задвижване.

Как се движи?

GT е не по-малко динамичен от другите членове на семейството и заслужава цифрата 3 пред означението на двигателя. По-голямата част от теглото е съсредоточено в задната част на колата, но това не създава усещане, че карате кола, която носи голяма Nice touch e двойния под със собствен газов амортисьор. Под него складирате онези неща, които са задължителни според закона и задължително се мятат шумно насам-натам.раница с разхлабени презрамки. В комбинация с 2-литровия бензинов мотор, предницата е достатъчно лека, за да се насочва лесно в завоите. Не е Серия 7, но возията е убедителна по характерния премиум начин. Шумове от окачването почти няма и купето се накланя в рамките на допустимото.

 

Струва ли си?

Мощно да! Особено, ако работите в голям офис на адекватна заплата и търсите европейския и не толкова показен начин на придвижване. Ако добавите екстрата „Комфортни седалки“ си гарантирате един от най-приятните холове на път за вкъщи.

BMW 328i GT
съотношение HP/FUN5
умение да върви напред6.2
визуално привличане7.5
#ab фактор7
оценка от сериозна медия7.5
искаме да ни видят в нея10
7.2= SUM
оценка от читателя: (20 вот)
7.7

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.