През 1967 г. британският вестник The Daily Telegraph поръчва на Bertone уникален автомобил, който италианците трябвало да изградят върху шасито на Jaguar E-Type. Концепцията е повече от интересна, но още по-интересното е как един вестник е достатъчно влиятелен, за да си позволи поръчкова кола на Bertone?

01-tracking-shot-photo-of-Jaguar-Bertone-Pirana-Coupe

Истината е, че по това време хората са се интересували повече от автомобили, отколкото днес. The Daily Telegraph наема тогава 29-годишния дизайнер Марчело Гандини, който трябвало да проектира стоманено купе върху платформата на Jaguar XKE.

И така се появило това Bertone Pirana, което година по-късно еволюирало на чертожната дъска до Lamborghini Espada.

Bertone Pirana е представен пред публиката с 4-скоростна механична трансмисия, климатик и максимална скорост от 233 км/ч. След кратко турне около земното кълбо, напълно функциониращият прототип изчезва и накрая финишира в Аризона.

1967-jaguar-bertone-pirana-coupe-rear-view

Жалкото е, че последният й собственик на колата е изхвърлил оригиналната механична трансмисия и е монтирал на нейно място автоматик. Колата е и звезда от уеб поредицата Jay Leno’s Garage, така че прилагаме и видео.