Сегментът на суперлуксозните коли е разточителен. Строго научното понятие „full с екстри“ там се измерва със стотици…хиляди…евро. Да го кажем така: за да задоволиш разглезения богаташ, трябва да предлагаш опции на кило. Дали имат смисъл? Не, разбира се. Но кога луксът е бил свързан със смисъл?

 

И така, какво е по-луксозно от каменен фурнир? Според Bentley, абсолютно нищо. Освен факта, че Mercedes-Benz предлага такава екстра от 2005 г. насам. При германците гранитните детайли са част от струващия в Америка 60 000 долара пакет Designo. Къде другаде?ozoxz257jlbvbipifpag

От Bentley казват, че специалното подразделение Mulliner, което се занимава с поръчковите автомобили на компанията, е преминало на „следващото ниво от британския автомобилен лукс“. От компанията наричат новите каменни детайли „иновативни“, тъй като те внасяли неостаряващо чувство за изтънченост, за което допринася фактът, че този „естествен материал е формиран преди повече от 200 милиона години“.

Дали в Mercedes-Benz се заливат от смях, търкаляйки се по пода на заседателната зала? Представяш ли си шефа на дизайнерите им, който чете на глас PR материала на Bentley пред целия екип?

За изработката на фурнира Mulliner и Bentley използват шисти и кварцити, добити от специално подбрани кариери в Индия – „страна, която има древна и богата история в каменарството“. Фурнирите са отрязани от по-големи каменни блокове и са закалени с помощта на фибростъкло и специална смола. След това са били внимателно оформени и полирани на ръка от специалистите на Mulliner.

f8cq6zwfhfxx7tyj0bau
Дебелината на детайлите е едва 0.1 мм, което значи че са едновременно леки и полупрозрачни. Така, обитателите на интериора могат буквално да надзърнат в камъка и да разгледат елегантната му шарка.

Луди хора.