Най-бързото SUV в света има чекмедже за прибори с мини скулптура Bentley. Спомняте си концепцията със сложното име EXP 9 F? Разбуни духовете, масите от хора осъдиха идеята за 4х4 Bentley, но ето на 3 години по-късно виждаме може би най-разточителния превоз за стреляне на чинийки в северозападната част на имението.

 

Преди да прочетете фактите, представете си Bentayga като „по-“ версия на Range Rover без имиджа на Land Rover за фермерство и селско стопанство. Заменете го със сандвич с краставица и чай на терасата на Бъкингамския дворец.

 

 

Bentayga идва от Bentley и Tayga. Връзката е ясна. Глобален продукт, който ще изстреля продажбите на Bentley, така както направи Cayenne за Porsche преди 15 години. Rolls-Royce ще си прехапат устните, защото вече са разбрали как Bentley не се бори на един терен с тях и правилно са се позиционирали със стъпало надолу към по-широката аудитория.

Цените започват от 350 000 лв. Минимум 80 000 лева повече от скъп Range Rover. Най-вероятно разликата ще стане доста по-сериозна благодарение на допълнителното оборудване. Противно на някои очаквания това не е флагмана на компанията. Запазената марка на Bentley остава луксозната триобемна лимузина Mulsanne.

 

 

С дължина 5.14 метра и междуосие от почти 3 метра, Bentayga е по-дълъг от дългия Range Rover. По-нисък е с 60мм, което помага за спортния характер на Bentley. Бихме го сравнили с Cayenne. Ползва MLB-Evo платформата на VAG за големи SUV-та. Видяхме я в новото Q7, а скоро и в третото поколение Cayenne. Въпреки че Bentley разполага с най-голямата преса за алуминиеви елементи, Bentayga е изработен от панели с различно съдържание на алуминий и стоманени композити в зависимост от разположението и функцията на елементите.

Окачването е изцяло ново, управлявано от компютър, въздушно със селектори за всички офроуд екстри. Разполага и със система за неутрализиране накляненото в завои.

 

 

Задвижването идва от реновиран W12 двигател с 11.9% по-нисък разход на гориво и 30 кг по-ниско тегло. От Крю са щастиливи от факта, че са направили двигателя 24% по-къс от V12. Двигателят развива 600 к.с. при 6 000 об/мин и 900 Нм въртящ момент между 1 250 и 4 500 оборота. Разпределя се към четирите колела през централно разположен Torsen диференциал и 8-степенна кутия от ZF.

 

Bentley-Bentayga_2016_1024x768_wallpaper_1e

 

По-късно ще се появят дизелова и plug-in версия, както и Speed разработка на W12. Същата вече върти кръгчета на Нюрбургринг. Максималната скорост е 300 км/ч, а ускорението до 100 отнема 4 секунди. Забележителни резултати за автомобил със сухо тегло от  2 422 кг и стена от хром вместо аеродинамика.

Bentayga е необходимото зло, което ще доведе до сбъдването на онези леки и спортни концепции, които свикнахме да виждаме от Крю.