Пригответе се. В този материал ще има повече снимки, отколкото текст, защото колата, за която ще поговорим, е замислена повече като стационарен обект, отколкото като кола.

Хареса ни, защото е от малкото автомобили, които акцентират не върху външния си дизайн, а върху интериора. Всъщност, за да се създаде това странно нещо, наречено Bellini Kar-A-Sutra, е било нужно да си стиснат ръцете архитекта Марио Белини, мебелна компания, Pirelli и Citroën.

Интригуващият прототип е представен през 1972 г. На практика Kar-A-Sutra представлява временно място за живеене, което може да се конфитурира според конкретните ти нужди. Не си го представяй като кемпер, тъй като вътре няма нито баня, нито кухня. Този прототип е по-скоро артистичен подход, целящ да покаже на хората през 70-те какви биха могли да бъдат автомобилите.

karasutra_15

Kar-A-Sutra е дълъг повече от 6 метра и представлява нещо много повече от произведение на изкуството. В годината, в която излиза, на пазара няма нито едно MPV, което означава, че дизайнерите все пак са имали нещо смислено предвид. Дали именно Kar-A-Sutra не е вдъхновила дизайнерите да създадат класа на минивановете? Например Renault Espace, който се смята за първият модерен MPV автомобил.

Ще ни се да мислим така, имайки предвид, че авангардният концепт е базиран на Citroën DS – революционен за времето си автомобил, който обожаваме.

Kar-A-Sutra има кубично купе с подвижен покрив, който служи за увеличаване на пространството в интериора, когато това е нужно. Когато колата се движи, купето е високо 1.2 метра, а когато е паркирано, то може да порасне до 2.13 метра, за да е възможно да ходиш вътре прав. Когато покривът е повдигнат, всичко в интериора може да се мести, за да си аранжираш подвижния хол, както сметнеш за добре.

karasutra_06

От ограничената информация за този интересен концепт не става ясно дали той може да се движи със собствена мощност. Въпреки това, прототипът е чудесен пример за работата на архитекта Марио Белини, който е известен с ултрамодерните сгради, които проектира.