Проблемът с новите коли е, че всичко се произвежда на конвейер. Няма го вече онзи потомствен майстор, който чинно почуква парчето ламарина няколко стотин часа, за да го направи точно както трябва. Едно време, когато ръчната изработка все още е била актуална, е нямало две еднакви коли от един модел, просто защото е било невъзможно да се направят два еднакви калника. How cool is that?

Тогава хората са обичали работата си и не са ходели под строй в гаража. А детайлите, които са излизали под ръцете им са били уважавани, а не просто консумирани. Ти също трябва да уважаваш това.

Същото важи и за детайлите в интериора и под капака. Ето защо извадихме няколко снимки на двигателни кошове. Те са собственост на коли от изложението за класики в Пебъл Бийч, Калифорния, както и на някои от участниците в ретро състезанието Monterey Historic на Лагуна Сека. Приберете децата, порното започва.


Ооо да, алуминиев всмукателен колектор с увити около него медни тръби, по които тече охлаждаща течност.


Все още водим вътрешен дебат кое ни възбужда повече – логото на Godiva или шрифтът на Coventry Climax.


Погледнете този изпускател. Толкова дълги рънъри в момента могат да се видят само в атмосферните S2000 рали автомобили. Но този е по-красив.


Всички тези гайки, които са стриктно затечнати около шпилките на главата до точно определените нютон-метри. Секси.


Старите механични компресори и техните излети от алуминий ламели за охлаждане.


Самият факт, че двигателят стърчи пред купето, много ни напомня за ретро авиацията.


Искаме да видим калъпа, по който е излят този изпускател.


Кожените каиши, които придъжат капака в затворено състояние, докато безстрашният пилот се клатушка върху седалка, а врати липсват. Допадат ни и точковите заварки на heat shield-a към купето.


Два отделни блока с две отделни глави. Пффф.


Амфибия със задно разположен двигател. Това е достатъчно.


Trabant и неговия кожен калъф на двигателя.


Казанчето за спирачната течност на Ate и неговата ярко синя капачка направо ни побъркват.


Просто един гофриран маркуч, през който минава свежият въздух към двигателя. Ама е готин.


Когато отваряш капака, за да се фукаш, трябва да си сигурен, че някой няма да хвърли някой фас в тромпетите на карбураторите. Пичът е решил проблема с някакви яки топки.


Tук са кожени калъфчета с червен акцент.


Всички тези медни тръбички и оранжеви кабели. Как само са подредени.


Този блестящ фенер вдясно, който е играел ролята на фар. Сто процента някой си е играл с изработката му 2 месеца.


Клапаните в горната част на мотора, които се вижда как работят. Няма къде да видиш подобно нещо в модерните коли.


Капакът на клапаните и неговата полировка. That ain’t America, son. Никой няма да го хромира. Хващай шкурката и се поти!


Гайката, която държи капака на клапаните прилича на антенките на извънземно.


Този калник.


Духов оркестър от четири тромпета в редица.


Виждате ли поне два симетрични детайла в този двигател. Няма и да видите. Но работи.


Червеният изпускателен колектор, разположен точно под полираният всмукателен.


Искаме си колите обратно!

  • Венцеслав Масларов

    Знаете ли защо са оребрени изпускателните колектори на някои снимки.Охлаждането на изпускателния колектор води до по-нисък разход на гориво.