С новото Audi R18 германците преминават към по-мощна хибридна система

 

 

Не е тайна за никого, че тази година не беше идеална за Audi Sport. Ако трябва да сме честни, даже беше разочароваща. Заводският отбор на компанията и неговите машини Audi R18 не успяха да победят в култовото състезание за издръжливост “24 часа на Льо Ман” и грабнаха само две победи в Световния шампионат за издръжливост WEC. Идентично беше положението и в Германския шампионат за туристически автомобили DTM – Audi затвори сезона с второ място, две победи, както и голям скандал, който почти доведе до освобождаването на шефа на Audi Sport – Волфганг Улрих.

Какво излиза от всичко това? Много просто – новият LMP1 болид Audi R18, с който германците ще участват в “24 часа на Льо Ман” през 2016 г., има много какво да доказва.

Това е третото поколение на R18 – болидът на Audi, който най-дълго запази името и общия си дизайн. R18 има много по-дълъг живот от предишните бегачки R10 и R18, които се състезаваха в Льо Ман съответно в продължение на 4 и 2 години. Затвореният болид R18 има Е-Tron хибридна система от години, но за пръв път през 2016-а ще използва не система с маховик, а по-традиционната технология, складираща електроенергията в литиево-йонни батерии. Това ще позволи да германците да влязат в 6-мегаджауловата подкатегория на състезателния клас LMP1. И макар че Toyota и Porsche участват с 8-мегаджаулови хибридни системи, Audi ще получи шанс да е по-конкурентоспособна.

 

gallery-1448765373-a1511507-large

 

Припомняме, че до момента инголщадци участваха в състезателната подкатегория 4MJ и въпреки това завършиха втори след Porsche.

Въпреки че новата система за съхранение на енергията, както и радикалните визуални промени, най-големите новини около участието на Audi в Льо Ман през 2016-а, е фактът, че компанията се отказва от допълнителната трета кола. Интересното е, че това е решение взето от Volkswagen Group и касае и другата марка на концерна – Porsche. В останалите състезания от WEC двете компании ще продължат да участват с три коли. Тъжното в случая е, че екипажът на Porsche – Ник Танди, Ърл Бамбър и Нико Хюлкенберг – най-вероятно няма да има шанса да защити титлата си от тази година.

 

landscape-1448764771-a1511510-large

 

В DTM всичко остава по старому. Джейми Грийн, който през тази година отведе компанията до второто място в шампионата, ще продължи да кара за Audi Sport, които не са печелили DTM от 2013 г. Тогава титлата взе бившият LMP1 ас – Майк Рокенфелер.