Аllroad версията на A4 винаги ми се е струвала най-разумният модел на Audi, но няма да разсъждавам по темата. Нито над тази дали се изписва Allroad или allroad, a също и Quattro или quattro. Това е новото и второ поколение на колата (първото излезе с B8 генерацията), което изглежда доста приятно. Рецептата остава същата по-високо окачване, леко загрубен с пластмаси екстериор и стандартно двойно задвижване.

Колата стъпва с 34 мм по-високо от не-Allroad модификациите, като промени има и по самата конструкция на окачването. Задната „трапецовидна“ схема е заменена с 5-звенна, казват от Audi, като предницата – която също е 5-точкова -, е променена. Audi Drive Select мениджмънтът пък е получил още един режим – към познатите Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency и Individual е добавен Off-road.

Що се отнася до електронните помощници, ако ги изброя рискувам страницата за заприлича на технически каталог, а и те реално се повтарят от седана и комбито. Има обаче нов асистент, който помага при маневриране с ремаркета и каравани, каквито Allroad (уж) ще тегли по-често.

Интериорът? Клинично спретнат и изглеждащ супер качествено. На пръв поглед няма видими разлики с по-ниските седан и Avant, където мониторът на MMI е – както се наложи да казват – свободно стоящ, за разлика от изскачащите екрани, при моделите с по-висока цифра.

Накрая моторите. Мощността им варира между 150 и 272 к.с., което е „с до 27 повече”, в сравнение с B8 Allroad. Кутиите са три – 6-степенна ръчка, 7-степеннa S tronic (с два съединителя) или 8-степеннен автомат с преобразувател на въртящия момент. Последният се монтира изключително при 3.0 TDI мотора с 272 к.с.