Някои компании имат сериозно моторспорт минало, но въпреки това от години не свързваме името им със сериозни участия, още по-малко успехи, на пистата. Ето например Alfa Romeo. Изобщо няма да задълбаваме в корпоративните глупости и да припомняме, че компанията е собственост на концерна Fiat Chrysler, които участват в пистовите състезания с друг свой бранд Ferrari – това не ни интересува. Интересува ни фактът, че Alfa Romeo я няма. Обаче има светлина в тунела.

По последна информация италианската компания може да се завърне в шампионат за издръжливост под шапката на Международната моторспорт асоциация IMSA. Италианците най-вероятно ще вземат участие в WeatherTech SportsCar Championship с прототип в клас LMP2 през 2017 г. Решението, което все още не е обявено официално, е част от стратегията на Alfa Romeo да се завърне на американския пазар като цяло.

Според множество източници италианският производител се е срещнал с организаторите на шампионата, както и с представители на IMSA, за да уточни какви точно ще бъдат изискванията за LMP2 колите през 2017 г.

Alfa Romeo има много амбициозни планове за САЩ. От компанията дадоха ясно да се разбере, че състезанията са част от тяхното минало и посоката, по която компанията ще поеме в бъдеще,“ коментира вътрешен източник, пожелал анонимност. „Не би било пресилено да кажем, че ако Alfa Romeo реши да се завърне в моторспорт средите в Щатите, то това ще се случи в шампионата за издръжливост IMSA, където е най-логичното място да се хвърлиш в битката с иновативен прототип.“

Alfa Romeo не е участвала в официални състезания в Щатите със заводски отбор от краткото си участие в CART IndyCar сериите в периода 1989 – 1991. Тогава италианците се бореха на пистата с болид, оборудван с V8 турбо двигател. Очаква се, завръщането им на американска писта да се случи през 2017 г. с прототип от LMP2 категорията, задвижван от 2.9-литров V6 двигател, който ще бъде базиран на сериен мотор.

tumblr_m7u1d1uwwd1r4j5axo1_1280

Според изискванията на IMSA всеки производител в P2 класа трябва да създаде свой собствен кокпит и аеродинамичен пакет и да избере един от трите официални доставчици на шаси – италианците Dallara, французите ORECA или американо-канадците Riley-Multimatic.

за автора

Ако са коли, нека са стари. Под стари разбира всичко, което може да е карал дядо му преди първата си целувка. Моторспорт. Да разбере какво свири в гайдата е една от основните му цели в живота. Meчтата му е да си направи маса от V8 блок на AMG. Пита се "Къде отидоха истинските коли?"