991 бройки ще бъдат направени от 911 R. Ще си го купят 50-годишни джентълмени, които носят карирани панталани и си спомнят 930-ката на баща им, когато са били деца. Днес могат да си позволят всяко Porsche, но искат да превключват със старомодни движения, произведени от дясната им ръка – не от възглавничките на безименния пръст. 

 

 

 

Ползва 4-литровия, 6-цилиндров боксер на от GT3 RS с 500 к.с. отиващи към задните колела през 6-степенна скоростна кутия и опция за автоматик няма. Въртящият момент е от цели 460 атмосферни нютона, които са достъпни при леко необичайните, крещящи 6 250 об/мин. Също като при старите 911-ки… Ако все още не сте убедени, вижте седалките.

 

Porsche-911_R_2017_800x600_wallpaper_13

 

 

 

911 R няма задни седалки няма. Също климатик или радио. Страничните прозорци и задното стъкло са пластмасови. Отвън обаче единствените прилики с GT3 са броните и джантите с централна гайка. Огромното антикрило е сменено с доста по-джентълменския стандартен повдигащ се спойлер. А сега се дръжте. 911 R e по-леко от GT3 RS с 50 кг, като половината от тях идват от липсата на PDK кутия, но други 4.5 кг са от още по-орязана   шумоизолация. Да, R с 4,5 кг по-шумен от най-шумното 911.

Крайният резултат е най-лекото 991 правено някога – сухо тегло 1 250 кг. Как да не го харесаш.

 

 

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.