Мдааа, пак ще поговорим за концепти. И то не за какви да е, а BMW. През годините баварците създадоха едни от най-извратените модели, с които искаха да покажат на света, че не са случайни. Все едно не го знаехме.

 

За целта германците ползваха и външна помощ: водещи стилисти, студенти по дизайн и дори специалистите от Technik Group. Решихме да ти разкажем за седем радикални концепта на BMW. Някои от тях дадоха нещо на света под формата на дизайнерско вдъхновение за серийните модели на компанията. Други пък потънаха вдън земя и вече никой не се сеща за тях. Едно е сигурно, щеше да е хубаво да се появят на пазара. Ето ги и тях.

1964 BMW Hurrican


О, да. В BMW обичат да живеят на ръба, иначе как биха си позволили да представят концепт, който няма емблематичните за компанията бъбрековидни решетки? Hurrican дебютира през 1964 г. и е разработен от студенти по автомобилен дизайн, като е смятан от мнозина за един от най-красивите автомобили на времето си.

1972 BMW 1602 Electro-Antrieb


gallery-1440092991-bmw-1602-electric-drive-1

Уха. Електрическо BMW от 1972 г., що за откачена история? Това е прародителят на съвременната “тройка”, който в стандартен вид е оборудван с 1.6-литров 4-цилиндров двигател, но тук той е направил място на електромотор с мощност 32 кВ или 42 к.с. Всичко това звучи много добре и е безкрайно интересно, до момента, в който разбереш, че 500-килограмовите батерии трябва да се подменят, когато зарядът в тях бъде изчерпан. Не могат да се зареждат, разбираш ли?

1972 BMW E25 Turbo


gallery-1440093164-iso50-bmw-turbo1

Това вече е нещо сериозно. В същата година, в която баварците представят електрическия 1602, на автосалона в Париж дебютира това – E25 Turbo. Това е дизайнерско упражнение, използващо платформата на BMW New Class, но със средно разположен 2.0-литров турбо мотор. Може би ти напомня на нещо? Впоследствие този дизайн играе ключова роля в разработката на BMW M1 и 8-Series.

1995 BMW Z18


gallery-1440093199-bmw-z18-concept-4

Много преди костюмираното ръководство на BMW да започне да споменава думата “кросоувър”, светът се запознава с величественото Z18. Представлява комбинация от кабриолет и офроудър и има пластмасово купе, монтирано върху стоманено шаси. Интериорът може да се конфигурира според нуждите и съответно да има 2 или 4 места за сядане. Задвижването пък се осигурява от 4.4-литров V8 двигател.

1991 BMW Z1 Coupe


gallery-1440094459-bmw-z1-break-concept-3

В края на 80-те и началото на 90-те BMW започва да си играе с формите. Първо германците представят прототипът на BMW Z1, който е базиран на Е30 и впоследствие влиза в серийно производство. Малко след него на бял свят излиза Z1 Coupe, което подобно на своя колега с открит покрив, разполага с пластмасово купе и врати, които с плъзгане се прибират надолу. За разлика от роудстъра обаче, този концепт има уникална предница и раздути задни калници.

1995 BMW Z21 Just 4/2


gallery-1440094507-bmw-z21-just-4-2-6

Зад това странно име се крие нещо като ретро Ariel Atom. Има 1.1-литров 4-цилиндров двигател, взет от мотоциклета K1100 и след това монтиран върху тръбно шаси. Интересното е, че това чудо има врати, които могат да се демонтират в случай на нужда.

1991 BMW Nazca C2


gallery-1440094671-bmw-nazca-c2-1

Nazca C2 e дело на италианското дизайнерско студио Italdesign, което е създало доста от концептите на BMW. Но Nazca C2 се доказва като един от най-запомнящите се. Широкият концептуален суперавтомобил се появява през 1991 г. и участва в Need for Speed III. Споменахме ли, че Nazca C2 има 5.0-литров V12 двигател Alpina?