Щатският тунер отбелязва 15 години съществуване, с направата на най-извратената Z4. Колата не е бронирана, даже си няма покрив

Единственото скромно нещо в този спийдстър е цветът, който аз обичам да наричам „двукомпонентно лепило“. Скромността на „Poxipol“ краската обаче се губи в цялата тази японско-DTM-ска агресия, излъчвана от това E89 Z4. Зловещ карбонов нож отпред, пистови перки, закачен с 20 шестограмни винта масивен GT спойлер отзад (1800 мм), а под него – дифузьор, който сякаш казва „Само ми дайте малко скорост, и ще скубя чимове асфалт“.

Яка за гледане кола, нескромна по всички точки, но с интериор, който не ми допада особено. Седалките са номер едно и са взети директно от F82 M4, заедно със спирачната система, но скоростният лост в стил „Porsche Carrera GT” – препратка към миналото и има някаква игра със „спийдстър“ гърбиците от 50-те -, не се вързва с обкръжението му. Бледо червената кожа и едротекстурните черни спици на волана, също не седят подобаващо. Но не пиша този материал, за да критикувам дълбоко Bulletproof Continuum Z4, а по-скоро за да му се порадваме всички ние, защото откачеността си заслужава уважение.

Bulletproof Z4

Покрив? Отсъства, съвсем. Гюрукът е изтръгнат с целия му механизъм, както и предната рамка, заедно с А-колоните. На мястото на оригиналното стъкло е монтирано нещо, което по-скоро може да се опише, като бленда. И му отива. Отиват му и 20-ките RAYS Volk Racing, обути в Toyo R888 285/35R20 и 315/30R20. За съжаление обаче, настоящата галерия не дава ясна картина към изпускателната система, която е значително по-къса и изведена с три накрайника, встрани, зад дясната предна гума. Съвсем нормално, а вероятно и доста тихо решение…

За финал, задвижването. Bulletproof са използвали за база sDrive 35is, като заводският редови битурбо шестак N54 е бил подложен на сериозни модификации. Точната мощност не се споменава, но баварските 340 определено са сериозно подминати. За да са нещата още по-истински, трансмисията е 6-степенна ръчна.

 

за автора

Ако работата не ти носи удовлетворение, значи си нещастен. Защото по-голямата част от живота ти отива именно в нея. Именно затова продължавам да работя това, което работя. Защото ме прави щастлив. Make life a ride.