Няма да ви подведем, ако кажем, че спортната репутация на Audi днес се дължи на 5-цилиндровите й мотори. Тези от края на 70, 80-те години, чието последно убежище е RS2

 

Последва пауза, в която вървящите Audi-та ползваха турбинирани Golf-ови мотори и quattro, което сякаш излезна от нафталина безброй пъти. Днес 5-цилиндровият мотор е жив и, ако нещо го спъва, това са колите, в които се вгражда. Поостаряха.

Сега обаче имаме и нова А3-ка, която обича да завива, и TT, което също обича завоите. Твърди се. В края на годината ще видим силно преработен 5cyl агрегат базиран на познатия 2-литров, 4-цилиндров EA113. Ще има изцяло алуминиев блок и 50-тина конски сили повече, за да изпревари 2-литровия хипертурбиниран мотор на Mercedes AMG М133 с 375 к.с. от A45 и GLA45 AMG.

Дерзайте. 

Ще ви кажем също, че ще има OLED стопове като на BMW M4 GTS, но го правя само, за да вкараме още един линк.