Няма да ви подведем, ако кажем, че спортната репутация на Audi днес се дължи на 5-цилиндровите й мотори. Тези от края на 70, 80-те години, чието последно убежище е RS2

 

Последва пауза, в която вървящите Audi-та ползваха турбинирани Golf-ови мотори и quattro, което сякаш излезна от нафталина безброй пъти. Днес 5-цилиндровият мотор е жив и, ако нещо го спъва, това са колите, в които се вгражда. Поостаряха.

Сега обаче имаме и нова А3-ка, която обича да завива, и TT, което също обича завоите. Твърди се. В края на годината ще видим силно преработен 5cyl агрегат базиран на познатия 2-литров, 4-цилиндров EA113. Ще има изцяло алуминиев блок и 50-тина конски сили повече, за да изпревари 2-литровия хипертурбиниран мотор на Mercedes AMG М133 с 375 к.с. от A45 и GLA45 AMG.

Дерзайте. 

Ще ви кажем също, че ще има OLED стопове като на BMW M4 GTS, но го правя само, за да вкараме още един линк.

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.