NНякаква странна магия кара милиони хора да обичат бавната и скучна шведска катафалка

Ако някой те накара да опишеш Volvo 240, най-вероятно поне веднъж ще споменеш думите “катафалка”, “бавно” и “скучно”. Истината обаче е, че този често подценяван модел има адски много фенове, които го обичат от излизането му през 1974 г.

От естетическа гледна точка Volvo 240 трудно може да се нарече красавица – по-скоро изглежда като нещо, което дизайнер на ковчези е направил през свободното си време. Купето е голямо, кубично, но комфортно, обикновено и без излишни украшения. Същото важи и за пътното поведение – 240-ките са със задно предаване, но предлаганите двигатели предлагат всичко друго, но не и скорост.

И така, защо тази кола е толкова обичана?

Volvo произвежда 2.8 милиона такива таратайки, които продава както в Европа, така и в Щатите. От толкова много клиенти не е учудващо, че много от тях са се влюбили в колите си. Освен огромния брой произведени автомобили, любопитно e и колко години шведите са произвеждали колата – цели 20.

Точно с такива коли Volvo изгражда имиджа си на компания, държаща на сигурността и издръжливостта. Огромно количество от тези 2.8 милиона автомобила все още се движат по пътищата, което според една корпоративна легенда накарало наскоро един от висшите служители на компанията да обясни слабите продажби в момента с факта, че клиентите все още не са се нарадвали на 240-ките си.

Никой не знае дали това е истина или не, но дори ние знаем коли от модела с половин милион километра на таблото, които продължават да се движат. Това разбира се не означава, че Volvo 240 е перфектен автомобил – електрониката му е доста стара като концепция и често дава проблеми, но всички собственици кават едно – каквото и да се развали, ремонтът е лесен.

Още повече при такъв огромен двигателен отсек, в който можеш да монтираш всякакъв двигател – V8, V10, а сигурно и V12. Моделът е бил толкова популярен, че от компанията решавата да удължат производството му. По този начин 240-ката надживява наследника си. Volvo 740 се произвежда до 1992 г., а старият 240 продължава да се сглобява още една година.

Каквото и да говорим за Volvo 240, най-хубавото на тази кола е честността. Тя не те лъже, че е нещо повече, не иска да те убеди, че е бърза, спортна, дизайнерски издържана. Тази кола просто ти обещава тонове практичност и издръжливост за парите ти, а след това изпълнява обещанието си.

за автора

Ако са коли, нека са стари. Под стари разбира всичко, което може да е карал дядо му преди първата си целувка. Моторспорт. Да разбере какво свири в гайдата е една от основните му цели в живота. Meчтата му е да си направи маса от V8 блок на AMG. Пита се "Къде отидоха истинските коли?"