Audi си осигури двойна победа в трилъра, наречен Льо Ман 2014

Толкова неща имаме да ти разказваме, че мислим да пропуснем увода. Отдавна не бяхме гледали по-драматично издание на легендарното 24-часово състезание край Льо Ман.

Audi си осигури двойна победа в провелото се през този уикенд състезание на пистата “Сарт” във Франция. Всички седем заводски прототипа от кралския клас LMP1 бяха поразени от технически проблеми. Някои паднаха в боя, но дуги се добраха като победители до финиша. Най-големите щастливци се казват Беноа Трелюие, Марсел Фаслер и Андре Лотерер, които доведоха хибридния прототип Audi R18 e-tron първи до финала. Зад тях се класира другата оцеляла машина на германците, управлявана от екипажа, състоящ се от Том Кристенсен, Лукас ди Граси и Марк Жене. Трети остана прототипа на Toyota с Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиен Буеми зад волана.

Втората Toyota и двете машини на завърналите се в надпреварата Porsche, отпаднаха от състезанието заради технически неприятности.

И двете водещи Audi-та имаха проблеми с турбокомпресорите в неделя сутринта, което позволи на Porsche #20 на Марк Уебър, Брендън Хартли и Тимо Бернхард да се бори за победата. Техният 919 Hybrid водеше колоната три часа преди финала, но техниката се предаде точно в края на 22-ия час от надпреварата. Том Кристенсен така и не успя да запише 10-а победа в Льо Ман, но пък се възползва на максимум от ситуацията, финиширайки втори, на три обиколки от Трелюие.


Завършилата на третото място Toyota #8 изгуби всякакви шансове за победа още в ранните часове на състезанието, когато на пистата заваля силен дъжд. Никола Лапиер се замеси в тежък инцидент с Ferrari от GT класовете, в което бе въвлечен и Марко Бонаноми в третата кола на Audi. Германската машина отпадна от състезанието, а японката се измъкна ремонтирана от бокса, но със сериозно закъснение.

Голямо разочарование за Toyota #7, която водеше колоната в продължение на повече от половината състезание. Тя бе преследвана кръвожадно от Audi #2, но то така и не успя да стопи разликата на по-малко от 1 минута. Всичко отидe по дяволите в ранните часове на неделния ден, когато Казуки Накаджима смени Стефан Саразен  в TS040 HYBRID, но още в разгръщането на първия си стинт японецът спря на пистата. Оказа се, че проблем в електрическата инсталация вади него и колата от борбата за победата.

Jota победи в ожесточената битка в LMP2. Техният Zytek-Nissan Z11SN излезе начело скоро след старта, изпреварвайки TDS Ligier #46, което стартира от полпозишън. Екипажът на Jota – Хари Тинкел, Саймън Долан и Оливър Търви, изостана по време на дъжда, но впоследствие прогресира и запази преднината си. В последния час Тристан Гоменди бе временен водач в LMP2, но неговият TDS трябваше да спре в бокса за гуми и гориво, което позволи на Търви да направи по-кратък стоп (без смяна на гуми) и да си осигури победата.

Signatec Alpine ORECA #36 с Нелсън Панчиатичи, Пол-Луп Шатен и Оливър Уеб завърши на третото място. Известно време машината бе начело, но получи повреда в окачването.

Истинският герой в LMP2 бе OAK Racing #35, който поведе колоната в един момент и натрупа комфортна преднина, но после пръсна единия от задните си дискове, а след това изгуби мощност. Истински фурор направиха пилотите на колата – Алекс Брандъл, Ян Марденбъроу и Марк Шултшитски, които с карането си успяха да се доберат до четвъртата позиция, преди да спукат гума и да изпаднат пети зад колата на Sebastien Loeb Racing с номер 24.

Ferrari грабна победата в GTE Pro с отбора на AF Corse. 458-цата, управлявана от Джанкарло Фисикела, Джанмария Бруни и Тони Виландер си осигури комфортна победа от две обиколки пред Corvette C7.R и Porsche-то на Manthey Racing.

Вторият Vette остана четвърти в ръцете на Оливър Гавин, Ричард Уестбрук и Томи Милнър, тъй като получи повреда в алтернатора през нощта.

Много време първи в GTE Pro беше Aston Martin V8 Vantage-а на Дарън Търнър, Щефан Мюке и Бруно Сена, но след проблем в хидравликата на волана, екипажът изпадна до 19-ото място в обединения GTE клас на 29 обиколки от победителя.

Друг Vantage, този на Кристиан Поулсен, Дейвид Хайнемайер-Хенсън и Ники Тим, спечели при “аматьорите” в GTE Am.


Results - 379 laps:

Pos  Cl     Drivers                       Team/Car                   Time/Gap
 1.  P1     Fassler/Lotterer/Treluyer     Audi                  24h01m59.830s
 2.  P1     Di Grassi/Gene/Kristensen     Audi                        -3 laps
 3.  P1     Davidson/Lapierre/Buemi       Toyota                      -5 laps
 4.  P1     Prost/Heidfeld/Beche          Rebellion-Toyota           -19 laps
 5.  P2     Dolan/Tincknell/Turvey        Jota Zytek-Nissan          -23 laps
 6.  P2     Thiriet/Badey/Gommendy        TDS Ligier-Nissan          -24 laps
 7.  P2     Chatin/Panciatici/Webb        Signatech ORECA-Nissan     -24 laps
 8.  P2     Rast/Charouz/Capillaire       Loeb ORECA-Nissan          -25 laps
 9.  P2     Brundle/Mardenborough/S'skiy  OAK Ligier-Nissan          -25 laps
10.  P2     Klien/Hirsch/Brandela         Morand Morgan-Judd         -27 laps
11.  P2     Cheng/Tung/Fong               OAK Ligier-HPD             -32 laps
12.  P2     Frey/Mailleux/Lancaster       Race Perf ORECA-Judd       -37 laps
13.  GTE P  Bruni/Vilander/Fisichella     AF Ferrari                 -40 laps
14.  GTE P  Magnussen/Garcia/Taylor       Corvette                   -41 laps
15.  GTE P  Holzer/Makowiecki/Lietz       Manthey Porsche            -42 laps
16.  P2     Schell/Leutwiler/Roussel      Pegasus Morgan-Nissan      -43 laps
17.  GTE A  Poulsen/Hansson/Thiim         Aston Martin               -45 laps
18.  GTE P  Gavin/Milner/Westbrook        Corvette                   -46 laps
19.  GTE A  Ried/Bachler/Al Qubaisi       Proton Porsche             -47 laps
20.  GTE A  Perez-Companc/Cioci/Venturi   AF Ferrari                 -48 laps
21.  GTE A  Montecalvo/Roda/Ruberti       8Star Ferrari              -49 laps
22.  GTE A  Dempsey/Foster/Long           Dempsey Porsche            -50 laps
23.  P2     Kimber-Smith/McMurry/Dyson    Greaves Zytek-Nissan       -50 laps
24.  GTE A  Dalla Lana/Lamy/Nygaard       Aston Martin               -50 laps
25.  GTE A  Al Faisal/Neiman/Pumpelly     JMW Ferrari                -52 laps
26.  GTE A  Nakano/Ehret/Rich             Taisan Ferrari             -52 laps
27.  GTE A  Barthez/Pons/Ayari            Sofrev Ferrari             -54 laps
28.  GTE A  Krohn/Jonsson/Collins         Krohn Ferrari              -55 laps
29.  GTE A  Narac/Armindo/Hallyday        Imsa Porsche               -56 laps
30.  GTE A  Mowlem/Patterson/Hamilton     Ram Ferrari                -60 laps
31.  GTE P  MacNeil/Bleekemolen           Prospeed Porsche           -60 laps
32.  GTE A  Maris/Merlin/Helary           Imsa Porsche               -62 laps
33.  GTE P  Turner/Mucke/Senna            Aston Martin               -69 laps
34.  GTE P  Pilet/Bergmeister/Tandy       Manthey Porsche            -70 laps
35.  P2     Zlobin/Salo/Ladygin           SMP ORECA-Nissan           -76 laps
36.  GTE A  Mallegol/Bachelier/Blank      AF Ferrari                 -84 laps

Not classified:

     P1     Dumas/Jani/Lieb               Porsche                    348 laps
     P1     Bernhard/Webber/Hartley       Porsche                    346 laps
     P2     Ragues/Taylor/Ihara           Larbre Morgan-Judd         341 laps

Retirements:

     P1     Wurz/Sarrazin/Nakajima        Toyota                     219 laps
     GTE A  Bertolini/Shaitar/Basov       SMP Ferrari                196 laps
     GTE A  Perrodo/Collard/Palttala      Prospeed Porsche           194 laps
     GTE P  Griffin/Parente/Leo           Ram Ferrari                140 laps
     P2     Rusinov/Pla/Canal             OAK Morgan-Nissan          120 laps
     GTE A  Mann/Case/Giammaria           AF Ferrari                 115 laps
     P2     Howson/Bradley/Imperatori     KCMG ORECA-Nissan           87 laps
     P1     Kraihamer/Belicchi/Leimer     Rebellion-Toyota            73 laps
     P2     Berthon/Gonzalez/Chandhok     Murphy ORECA-Nissan         73 laps
     P2     Munemman/Latif/Winslow        Greaves Zytek-Nissan        31 laps
     GTE P  Rigon/Kaffer/Beretta          AF Ferrari                  28 laps
     P1     Albuquerque/Bonanomi/Jarvis   Audi                        25 laps
     GTE A  Wyatt/Rugolo/Bird             AF Ferrari                  22 laps
     P2     Ladygin/Minassian/Mediani     SMP ORECA-Nissan             9 laps
     C      Ordonez/Reip/Motoyama         Nissan ZEOD                  5 laps