Рядък, същевременно не безобразно скъп. Удачна покупка, ако искате класически стар Benz, който обаче не само да запълва гаража, а и да карате често. W111 Coupe е добър вариант.

Не е евтин със сигурност, но и не струва колкото 67 апартамента, за да го мислите, докато пиете кафе навън. Справка в mobile.de изкарва едва 35 резултата с купето, произвеждано ръчно в тесния период 1970-1971 г., като най-евтиният екземпляр е ужасен и струва 29 500 евро. Или точно колкото 59-квадратен апартамент в с. Нови Хан. Въпросният Benz обаче е също толкова подвижен, колкото и имота – „Not roadworthy” подсказва за сериозен проект, чакащ в този 280 SE 3.5 Coupe от 70-та, с пробег от 100 000 км.

В другия край седи кола с цена от… 199 000 евро. И с една публикувана снимка, която на всичкото отгоре, не показва цялата кола, а само десния калник, очевидно търпящ основна реставрация. Тоест, може да си намерите разумна кола за около 100 хил. евро., доколкото е разумно да похарчите 200 хилки в лева за 50+ годишен автомобил.

1971 Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Coupe

Всъщност е доста разумно, защото Mercedes-Benz 280 SE 3.5 Coupe няма да става по-евтин. Този на снимките е в тип-топ състояние, намира се в САЩ и е от последните произведени от общо 3270 екземпляра (плюс още 1232 кабриолета).

Колата е много яка и много истинска. А-колонки в интериора облицовани с дърво? Днес? Никакъв шанс. Тогава обаче тази апликация е била нещо нормално за Mercedes. Таблото е топло и готино, воланът в цвят „слонова кост“, също както и малката топчица на тънкия като химикалка скоростен лост.

Какво се крие под капака. M166 мотор, V8 с обем от 3499 кубика (по онова време не са лъгали и с означенията) и мощност от 200 к.с. и 286 Нм, позволяващи стотак за под 10 сек и 205 км/ч максимална скорост. Mercedes са обмисляли вариант да пъхнат и по-големия M117 4,5-литров V8, но така и не са се решили. Конкретната сива кола е част от лот листата на RM Sotheby’s, а цената и? Никаква представа.