Малко, черно, с бели мигачи и резервоарна капачка от истински метал. И много повече…

На фона на цялата съвременна пластмасовизация на колите – неизбежно е, “coast savings”, “pedestrian safety”, “emission regulations”, заради тези понятия в кавички, автомобилите стават все по-… алтернативни, като материали и задвижване.

Този пикап обаче не е достоен, само защото капачката му е от истински метал покрит с хром, а защото демонстрира до болка познатата идея „малка кола – голям мотор“, със стил. По-голямо отстояние на предния капак от двигателя? За да пази пешеходците? Ъ?! Моторът едвам е събран в компактната предничка на този Morris.

1967 Mini Morris Type-S

Honda/Acura познавачите (какъвто аз не съм) знаят какво представлява двигателят от серията K20. Именно такъв живее в тази лачена пикап-къщичка, подсилен до 250 к.с. и свързан към 6-степенна ръчка. Произходът на задвижването е 2005 Acura RSX Type-S, но колата е изградена и от множество уникални компоненти.

С донякъде заводски произход са седалките от del Sol, но променени, а електронният приборен панел е взет от култовата S2000. Проектът ми струваше тон кръв, пот и сълзи, и значително повече пари, отколкото си заслужава,“ казва Лин Бюи, калифорниецът сътворил готиия пикап.

Динамика? На кой му пука. Колата изглежда адски готино, а Лин планира съвсем скоро да намери място и на една турбинка. Бра-во.