Някога замислял ли си се как изглеждаедно класическо Porsche 911 отвътре? Не, нямаме предвид какви са му седалките, а по-скоро как е сглобен двигателя. Ако някога си бил като нас, не е зле да гледаш това видео, заснето от момчетата от Speed Academy, които разглобяват двигателя на тяхното Porsche 930, за да го подготвят за пълна реставрация.

Това е първото Porsche 911 Turbo, което съвсем заслужено получава прякора „Овдовителя“. Толкова е мощно, толкова е трудно за каране, че вероятността да те убие и да остави жена ти вдовица, е огромна. Защо е мощно?

Защото има 3.3-литров турбо двигател с 300 к.с., а действието се развива в края на 70-те.

Защо е трудно за каране?

Защото двигателят е монтиран отзад, а предницата е лека. Турбината е огромна, което означава турбо-дупка с големината на Марианската падина в Тихия океан. Иначе казано, даваш газ, не усещаш нищо особено, след което изведнъж двигателят се побърква, гумите започват да пушат и имаш два варианта – или се завърташ като пумпал, или изчезваш към хоризонта доста оцъклен.

Харесваме това видео, защото е рядко срещано явление професионалисти да заснемат стъпка по стъпка какво трябва да направиш, за да разглобиш класически двигател на Porsche. Това е втората част от цяла поредица, в която Speed Academy разкриват етапите от възстановяването на колата. Препоръчваме да разгледате и другите епизоди.