Не сме сигурни дали това е фейслифт. Новият Boxster е с новите турбо двигатели, но все още сме объркани. Същата платформа излезe само преди 3-4 години. Всъщност вече не е просто Boxster, а 718 Boxster, за да хване поне малко от имиджа на хиперколата 918.

 

Промените са много повече от името и “стайлинга”. Това е краят на 20-годишната любовна афера между атмосферният 6-цилиндров двигател и най-лекото Porsche със средноразположен двигател, което спаси компанията от фалит през 90-те…. но това е друга история. Новите турбо мотори имат не повече цилиндри от Fiesta ST, но Porsche обещават повече боксер динамика спрямо “предишното поколение” (така ли трябва да го наричаме?).

 

Не може да отречем, че 718 му отива и наистина напомня на любим racing roadster от 50-те

 

718 е първото 4-цилиндров модел, откакто компанията спря производството на 968 през 95-а година. Базовият 2.0 турбо мотор разполага с 300 к.с. Ускорението до 100 км/ч с PDK кутия е 4.7 секунди, което е близо секунда по-добро време от това на атмосферния 2.7-литров Boxster. Максималната скорост е по-висока с 8 км/ч, до 275 км/ч. Има 90 Нм по-висок въртящ момент като 380-те нютона са достъпни още от 1 500 об/мин.

 

Boxster S разполага с 2.5-литров турбо 4 с 345 к.с. и 420 Нм от 1 900 об/мин, правейки 4.2 сек до 100 км/ч или с 0.2 секунди по-бързо от скандалния Cayman GT4. Освен по-бързи новите двигатели са и по-икономични, но това е абсолютно ненужна информация.

Трябва да знаете обаче, двигателите са конструирани под опеката на Волфганг Хац, R&D шефа на марката, който бе принуден да напусне поста си след мега скандала с вредните емисии на Volkswagen.

 

 

 

 

От прес релийза научаваме още, че oкачването и спирачките са подобрени, а електрическото усилване на волана е с 10% по-директно. Воланът е от 918, а новата PCM инфотейнмънт система е от последното 911. Казват, че почти всички външни панели са нови, но реално ни интересува само, че изглежда страхотно.

 

 

 

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.