По ирония или не, най-спортната (разбирайте състезателна) версия на Cayman, ще лети с два съединителя

Защо замесвам думата ирония? Ами, защото стандартната и шосейна GT4-ка, най-пистово ориентираната версия на Cayman, идваше само с шест сменящи се ръчно предавки. Което бе супер, особено за пуристите на марката, които вече хулеха това-е-991-GT3-и-го-сглобяваме-само-с-PDK философията на Porsche.

Идваше, защото колата се разпродаде ураганно, при базова цена от 73 550 евро, без таксите. GT4 обаче бе и остава адски истинско Porsche, както и една от най-пистово ориентираните шосейки на марката, наред с 911 GT3 RS.

А ето, че сега Porsche ни показа това, най-пистово пистовата версия на Cayman – GT4 Clubsport, която – както може да предположите – е предназначена само и единствено за каране на затворени трасета. Колата използва същия дефорсиран 3,8-литров плосък шестак, като стандартния GT4 (везет от „старата“ Carrera S; новата работи с трилитров и две турбини), генериращ 385 к.с. При Clubsport обаче, моторът е свързан със задните колела чрез PDK кутия, с управление и от волана, плюс състезателен диф. Масата на нешосейката е 1300 кг или с около 115 по-малко от цивилката, ако вземем предвид официалното и тегло по EC.

Окачването? И двете оси копират изцяло схемата на 911 GT3 Cup, което може да бъде само нещо добро. Добра е и спирачната система, разчитаща на 380-милиметрови стоманени дискове в четирите края, с 6-бутални апарати отпред и 4 отзад. Clubsport има и ABS, но също състезателен и с възможност за 12 настройки.

Що се отнася до интериорът, пистов откъдето и да се погледне. Голи ламарини, карбонови панели на вратите, една състезателна седалка (втора няма) с карбонова основа и шестточкови колани. А, и разбира се, онова червено кенче, служещо за потушаване на огън, спящо до пилота.

Porsche Cayman GT4 Clubsport бе представено на изложението в Ел Ей преди броени дни и вече може да се поръча. Сглобяваната във Вайсах пистарка се продава за минимум 111 000 евро, като ще бъде хомологирана за ред серии, в това число Pirelli World Challenge, Continental Tire Sports Car Challenge, Pirelli GT3 Cup Trophy in the USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge и други подобни забавни състезания.

за автора

Ако работата не ти носи удовлетворение, значи си нещастен. Защото по-голямата част от живота ти отива именно в нея. Именно затова продължавам да работя това, което работя. Защото ме прави щастлив. Make life a ride.