BMW са обмисляли V16 мотор за своя луксозен седан

Знаеше ли, че преди години BMW подхваща амбициозен таен проект, в който въвлича 7-а серия. Той бил дело на д-р Карлхайнц Ланге, Адолф Фишер и Ханс-Петер Вайсбарт. И тримата били важни и влиятелни хора в BMW от средата на 70-те до началото на 90-те. Ланге отговарял за разработката на двигатели, Фишер се занимавал със слабо известните проекти на компанията, а Вайсбарт станал известен с работата си по 8-а серия Е31 и 7-а серия Е32.

Именно в главата на Ланге се родил великият М70 5.0 литра V12 двигател на баварците, който те започнали да вграждат в 750i и 750iL. Eто защо не e изненада, че именно този амбициозен екип ражда проекта Secret Seven. Ланге инструктирал Фишер да изследва възможности отвъд M70 и така се родила нова концепция, станала известна като първото BMW с V16 двигател.

По-малко от 6 години след като Ланге дал зелена светлина, Фишер бил готов със завършен (дори за серийно производство) 6.7-литров V16 двигател. Годината била 1987 г., а моторът имал мощност 408 к.с. при 5200 об/мин и 625 Нм максимален въртящ момент при 3900 об/мин. Това е повече от 100 к.с. и 135 Нм повече от възможностите на М70. В централата на BMW тайният проект бил познат под името “Златна рибка”, тъй като новият мотор бил монтиран в 7-а серия седан, боядисана в златисто.

Новият мотор бил с 30 см по-дълъг от M70, което усложнило идеята за серийно производство. В двигателния отсек на “седмИцата” просто нямало излишно пространство. Екипът все пак направил усилие, премествайки охладителната система в задната част на купето. Разбира се подобен автомобил трудно може да излезе на пазара, но какво пък, германците просто се опитали да дадат шанс на проекта.

Цилиндровият блок на V16-ката бил изграден от алуминий с високо съдържание на силиций. Двигателят използвал кован колянов вал с 9 лагера. Била използвана електроника на Bosch. V12-ката се управлявала от два блока DME 1.2, докато новият мотор използвал система с едно ECU – Bosch DME 3.3.

Малко техническа информация: 84 мм диаметър на буталото и 75 мм ход – същите като при V12-ката. Работният обем е точно 6651 куб. см. Общо взето това бил V12 мотора, но с 4 допълнителни цилиндъра. Скоростната кутия (6-скоростна механична) пък била взета от 8-а серия, за да се ограничат разходите по проекта, както и да съкратят времето за изпълнението му. Бруталният седан ускорявал за 6 секунди до 100 км/ч, а максималната му скорост достигала 281 км/ч. Разходът? 20 л/100 км в града и около 14 л/100 км в извънградски условия.

Нямаме късмет.