По-малък от Kuga, с база Fiesta, предно предаване и EcoBoost мотор. Що за суперкомпактен SUV е EcoSport?

Сламено поле и една река накрая, там слънцето пече, ето за това мечтая. Раница, колело, дъх на… рапица.“ Искаше ми се дъхът наистина да е на сено, както в готината песен на Стефан Вълдобрев, а не на рапица, защото това фуражно растение (от което се прави и екологичния биодизел), мирише гадно. За разлика от красивата жълта шир, която образува и която контрастира идеално с Kinetic Blue цвета на тестовия бензинов Ford EcoSport.

Ford EcoSport

Самият EcoSport също е контрастна кола, което я прави интересна. Суперкомпактен SUV, който взаимства доста части от Fiesta, което в повечето случай е супер, защото Fiesta е еталон в класа си, най-вече по отношение на кефа от карането. Оттам идва моторът, 1-литровия EcoBoost, който се предлага със 120 и 140 коня за модела, тук със 125. EcoSport също се продава с 1.5 Duratec, атмосферен, все по-рядка порода, със 110 коня, както и с 1.5 TDCI дизел с 95 к.с.

Струва ми се, че именно 120 и 140-конните 1.0 турбо са най-добрия избор за EcoSport. Да, логично той е по-тежък от Fiesta, със 250 кг при същия мотор (1350 кг), но трицилиндровият двигател се развърта бързо и звучи приятно. Окачването? Поема неравностите доста умело и в града е много приятен за управление, по магистрала обаче изисква малко повече внимание във воденето, заради по-високата си каросерия. Няма обаче драми.

Доста любопитна черта на характера на Ford EcoSport е неговата пета врата, която се отваря настрани, наляво. Отне ми известно време докато разбера как точно се случва това, докато накрая не открих дискретния черен бутон в левия стоп, а под него скрита дръжката. Системата е скришна и работи, което е добре. Защо се отваря настрани? Ами, защото колата може да се поръча с външна резервна гума закачена на нея (за някой страни, не съм сигурен дали и в България). Това отваря още място в багажника, но не бих препоръчал подобна схема. Една от причините е това което виждате на снимките, перфектното залепване на стойката за велосипеди. В повечето случай именно задните „ракове“ са по-стабилни от тези за покрива, а с едно колело е възможно дори да отваряте багажника на EcoSport, без да сваляте каквото и да било. Стига зад колата да има достатъчно пространство.

Именно пространството е най-голямото предимство на модела. Вътре е мнооого просторно, а отзад седят нормално и възрастни. Ford са успели да разтеглят обема на Fiesta по хитър и ефективен начин. Седалките се сгъват интуитивно, позицията е висока, усещането си е SUV. Задвижването е предно, но с този просвет автомобилът ще ви отведе до повече места отколкото предполагате.

Що се отнася до оформлението на таблото, почти всичко е като при Fiesta – малък, но ефективен дисплей, повече бутони и система SYNC, която работи безпроблемно. Жалко, че пластмасите са толкова твърди, нещо което не е точно така при Captur, Mokka и 2008. Нивото на оборудване обаче е богато, като базовият вариант на тестовата кола започва от 31 900 хил. лв., а върховото изпълнение Titanium (тази), с включен цвят (900 лв.) и някой други опции, идва на 36.

Ford EcoSport

Заключение? Както жълтата рапица и Kinetic Blue синьото, EcoSport е контрастен автомобил. Малко по-фини материали в иначе стабилно сглобения и просторен интериор, щеше да го направят доста добър избор за градско придвижване и активен начин на живот. Не може да се отрече обаче, че е практичен и че се движи леко. Непретенциозен суепркомпактен SUV, с приятен мотор.

С раница и колело. Базиран на Fiesta. EcoSport от Ford
СЪОТНОШЕНИЕ HP/FUN6.4
УМЕНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД6.6
ВИЗУАЛНО ПРИВЛИЧАНЕ7.3
#AB ФАКТОР6.8
ОЦЕНКА ОТ СЕРИОЗНА МЕДИЯ7.2
ИСКАМЕ ДА НИ ВИДЯТ В НЕЯ7
6.9= SUM
оценка от читателя: (1 гласувай)
10.0