Ford направи още едно „Fiesta” стъпало преди върха ST. Боядиса го в червено, нарече го Red Edition и му сложи най-мощния еднолитров EcoBoost. Що за машинка е тази коледна Fiesta?

Доста естествена, въпреки че екстериорът подлъгва за ST. Или поне тези, които не познават добре гамата на Ford. RS?, дори ме попита приятел, правейки аналогия с царския Focus. С друг пък се засякохме на Орлов мост, за да коментира T’ва изглежда доста добре, да го…“ Откровен.

Колата е с най-мощната за Fiesta версия на еднолитровия EcoBoost, 140 к.с. и 210 Нм при овърбууст, в по-така изпълнението Red Edition, което пък е базирано на нивото Sport. Точка. Има я и в черно Black Edition, с червен таван, но тази е по-яка. И изглежда страхотно. Формата на тривратата Fiesta е най-готината в класа, видимо най-спортна, а Racing Red и пасва, като ръкавица. С по-малко думи, кола в която ти се иска да бъдеш виждан.

Тази Fiesta създава настроение, усещане за готиност, и заради самото знание как изглежда отвън. Jag F-Type те кара да търсиш тунели, а този Ford ти помпа самочувствието всеки път, когато се огледаш в някоя огледална сграда. Черни 16-ки (по-комфорнен вариант от 17-ките на ST, въпреки че въпросните изглеждат по-яко), щедър спойлер отзад и хрома-е-за-луксозните-аз-съм-спортна черна хищност отпред. Привлича погледите и бетонира имиджа на модела, като един от най-пъргавите в класа.

Единственият проблем е интериорът, който – за разлика от епичната външност – издава годините на модела. Малък централен дисплей (в САЩ Ford предлагат приличен 5,5-инчов тъч), „телефонна конзола“ с повече бутони и предимно обикновена пластмаса. Всичко работи добре, SYNC системата е доста умна и изпълнява гласови команди, без да се налага да модифицирам интонацията си специално за нея, а качеството на звука на стереото също е добро. Уредите са четливи, седалките са готини, с достатъчно странична упора, а с Red Edition идват и разцъканите тапицерии червено/черно, червените шевове и други по-свежи детайли. Супер.

Това обаче не променя усещането за нужда от сериозен ъпдейт на кокпита, което се усилва още повече от факта, че има такъв екстериор. Той просто заслужава и по-свежа кабина.

За щастие, начинът по който върви Fiesta отново обръща лопатата. „Sport Red”, нека я нарека така, вози по-меко от ST, по-подобаващо за всеки ден, достатъчно стабилно, а предавките влизат със желание. Дори със зимни гуми, недозавиването е доста по-далеч отколкото се очаква от предното, което провокира каране в жанра на цвета. С желание се развърта и еднолитровия мотор, който освен че е достатъчно мощен, пее приятно при над четири хиляди оборота. Ускорението от 9 сек до 100 се усеща субективно по-бързо, а максималната скорост е 201 км/ч, по каталог. Абсолютно достатъчна динамика за един градски хеч.

Fun car викат британците. Хотхеч с EcoBoost. Не е ST, но на никой не му пука, защото изглежда страхотно и създава настроение. Иска да бъде каран, седи яко в града, обича витите пътища извън него, и прави кеф на собственика, заради това което е. Липсва му само по-адекватен интериор. Контрастна кола е тази Fiesta.

Свръх SТествена: Fiesta 1.0 EcoBoost 140
СЪОТНОШЕНИЕ HP/FUN6.8
УМЕНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД7.1
ВИЗУАЛНО ПРИВЛИЧАНЕ8.3
#AB ФАКТОР7
ОЦЕНКА ОТ СЕРИОЗНА МЕДИЯ8.5
ИСКАМЕ ДА НИ ВИДЯТ В НЕЯ7.8
7.6= SUM
оценка от читателя: (9 вот)
9.3