Bertone Freeclimber използва японска платформа, сглобява се в Италия и има двигател BMW

Мислеше си, че истерията около SUV автомобилите е нещо ново? Ще те разочароваме. Ето го Freeclimber – една добра ретро джипка с купе върху шаси. Първата истерия с SUV-тата започва с няколко луксозни, полупоръчкови машини като Monteverdi Safari и Laforza, които са създадени, за да се съревновават с Land Rover Range Rover.

Във време, в което световната глобализация е още твърде нова концепция, автомобилните производители решават, че е редно да се съревновават в абсолютно всеки сегмент, в който им позволяват възможностите. Дори ако трябва да наемат друга компания, която да им разработи новия модел.

Генното инженерство достига висоти от ранга на Bertone Freeclimber, модел, който е известен с още няколко имена: Rugger, Rocky, Fourtrak, Taft, Hiline, Feroza, Blizzard.

Първите шест са модели на Daihatsu, които са произвеждали механиката на модела. Последният модел – Blizzard – пък е на Toyota, която е разработила двигателя.

Готов ли си да ти пръснем мозъка? Bertone Freeclimber e един от трите серийни модела, които Bertone някога е произвеждала. Учудващо, имайки предвид, че дизайнерското студио е проектирало модели като Fiat 8V Spider, Alfa Romeo BAT, Lamborghini Miura и Lancia Stratos.

Freeclimber e сглобяван в Италия с части на Daihatsu, а един от дизеловите му двигатели е бил дело на BMW!

Интериорът е бил висококачествен, а оборудването богато, което е подсказвало таргет групата – същата, която днес би си купила Range Rover Evoque.

Гамата от задвижвания е включвала агрегати на Toyota и споменатия по-горе мотор на BMW. Какво излиза? Японска инженерна мисъл, италиански дизайн и сглобка и германски дизайн. Има два варианта: или тази кола да е перфектната комбинация, или да е пълен провал.

За съжаление Bertone Freeclimber e бил по-скоро второто. Италианците са направили само две поколения от модела, като последната генерация се е отличавала с по-големи калници. Подобно на много от своите колеги Bertone разбрали, че е изключително трудно да успеят в сегмента на луксозните джипове и в крайна сметка успяват да продадат само 2800 бройки.

 

за автора

Колите са две. За возене или болки в гърба. Предпочита малки коли с ниско тегло и висока мощност. Добрата кола има двигател зад две седалки. Цени детайлите и високото качество на изработка в новите автомобили също толкова силно, колкото мириса на застояло масло и стари кожени седалки.