Има реставрации и реставрации. Вторите са по-добри от първите, защото са направени от компанията производител, а кой, ако не именно тя, разполага с най-големия ресурс оригинални части и най-обстойното know-how как трябва да изглежда някоя машина, излязла от завода й преди няколко десетилетия? Представяме ти НОВОТО Lamborghini Miura SV.

E, всъщност не е ново, защото е произведено през 1971 г., но погледни го само. Реставрирано е до безобразие от самите Lamborghini, на които дължим първия суперавтомобил в света. Освен тази титла, Miura е носител и на много други определения. Мнозина смятат този модел за един от най-красивите автомобили, създавани някога. Именно това прави възстановяването на този екземпляр толкова значимо.

gallery-1457732472-lamborghini-miura-sv-2

Проектът е дело на заводското подразделение Polostorico, което в груб превод означава „класическо звено“. Новият отдел е създаден съвсем наскоро и чрез него Lamborghini смята да предлага на своите клиенти всякакви части за класическите си модели. Miura-та на снимките пък е първият им цялостен прооект.

Купето е покрито с оригиналния Verde Metallizata зелен цвят, а интериорът е бежово-кафяв.

За да завършат реставрацията, от Lamborghini са оголили шасито и двигателя на Miura-та и са следвали оригиналните планове за сглобяването на колата, уверявайки се, че всеки компонент е оригинален и отговаря на фабричните спецификации. Точно затова казваме, че това Lamborghini Miura SV на практика е ново.

gallery-1457732330-lamborghini-miura-sv-interior

Конкретно тази кола е особено значима, защото това е предпроизводствената версия, която компанията представя на автомобилното изложение в Женева през 1971-а, на което е представена версията Miura SV за първи път. На същото изложение е представен и прототипът на шокиращия Countach.

Lamborghini Polostorico планира да реставрира още класически Lambo-та в идните месеци и години. Ако безупречното изпълнение на тази Miura може да бъде индикация за това какво трябва да очакваме, можем със сигурност да кажем, че светът само ще спечели от създаването на новия отдел в рамките на Lamborghini.