Как може да ти хрумне да сложиш предно предаване на най-обичания си модел?

За да ти разкажем историята на трагичния Mustang от 1994 г., трябва да се върнем доста по-рано – през 1979 г. Именно тогава от Ford представят третото поколение на модела, което отбелязва завръщане към корените. За съжаление обаче моделът се появява във време на петролна криза, която принуждава всички в Америка да се съобразяват с разхода на гориво.
Производителите започват да правят платформи за предно предаване – тенденция, която поразява и Mustang. И така през 1985 г. в акт на пълно безсъзнание изпълнителните директори на Ford решават, че мъсъл кар феновете на американски коли със задно предаване всъщност искат нещо, което има предно предаване и прилича на японски автомобил. И те създали именно такъв автомобил, който бил украсен с жребец на предната си решетка. Това бил новият Mustang, а платформата му била разработена съвместно с Mazda.

В началото на 1987-а американците започнали да тестват прототипите,Идеята на гениите във Ford била да изправят Mustang срещу Probe в шоурумите на компанията, като всички те вярвали, че моделът с предно предване в крайна сметка ще надделее. а мълвата за зарязването на задното предаване излязла извън рамките на фабриката. Противно на очакванията на ръководството обаче, феновете на модела не само, че не били доволни от решението, но и били абсолютно огорчени от него.

Били изпратени стотици хиляди протестни писма до централата на компанията, които отчаяно умолявали шефовете да върнат старата концепция на легендарния автомобил. В отговор белите якички на Ford предприели остър завой в стратегията си, въпреки че не зарязали идеята за предно предаване изцяло. Вместо да представят “новия Mustang”, през 1989 г. те пуснали на пазара модела Probe, който използвал въпросната платформа.

Идеята на гениите във Ford била да изправят Mustang срещу Probe в шоурумите на компанията, като всички те вярвали, че моделът с предно предване в крайна сметка ще надделее.

Е, не били прави.

Mustang буквално размазал Probe по продажби, което принудило Ford да започнат отначало с разработката на нов Mustang със задно предаване през 1989 г.

Понеже дали много пари за платформата с предно предаване, от Ford продължили да я изследват за скрит потенциал. Те дори започнали разработката на четвъртото поколение на Mustang с прототип на име SN-95, който можел да има както предно, така и задно предаване.



И понеже разработката на новия Mustang била някак си изненадваща, екипът от дизайнери разполагал със скромен бюджет и малко време. Били обмислени много форми на купето, включително fastback, shooting brake, двуместна конфигурация на интериора, както и вариант с иновативен повдигащ се заден панел, който осигурява повече комфорт за пътуващите отзад.

Шефчетата на Ford искали да комбинират атрактивния, но консервативен дизайн на колата с предно предаване с мощен мотор. Те обмисляли да монтират 4.6-литровия V8 двигател под капака, но не разполагали с достатъчно здрава раздатка, която да поеме мощността му. В крайна сметка хората от Ford осъзнали, че пазарът няма да подкрепи Mustang, базиран на базов компактен автомобил, което най-накрая означавало замразяване за проекта през 1990 г. Останал единствено прототипа със задно, който продължил историята на Mustang.


На този етап обаче разработката на нова платформа би била твърде скъпа, а базата на Thunderbird от 1989 г. с нейното напълно независимо задно окачване, също не отговаряла на ценовата стратегия на новия Mustang. В крайна сметка инженерите взели старата платформа на Mustang, пипнали я тук-там, и я използвали в новия модел.

Mustang е мъртъв, да живее Mustang!