Продаден по неволя, съблечен до метал и надарен с 4,5-литров Mopar V8. Красив? По-скоро харизматичен

Колата се намира в Австралия и е доста рядка. Местните познават седан версията V200 купетата са изключителна рядкост. Може би около двеста в цяла Австралия, казва собственикът Том Хауърд.

Том хвърля око на купето още преди години, но тогавашният собственик отказва да продаде внесения от САЩ V200. За негово нещастие обаче – и щастие на г-н Хауърд -, багерът му се поврежда и се налага да продаде Plymouth-a за да го оправи.

Том разкоства колата до гол метал, с помощта на двете си деца, на 11 и 13. Очаквано лъсват някой ръждиви несъвършенства, които са старателно изкърпени, преди купето да бъде пратено за грунд. След този момент дошъл най-трудният от цялата преработка – моторът? Не. Шасито? Не. Изборът на боя.

1961 Plymouth V200 Coupe

Банановото жълто, в комбинацията с бялото, не е от най-нормалните разцветки, трябва да призная. Но вижте и колата, вижте предницата – не е и от най-красивите возила, но пък има харизма. А детайлите по задницата заслужават респект. Все пак говорим за началото на 60-те.

„Исках да му сложа V8, да бъде различен. Моторът е доста умерен, надежден е, с него се кара лесно – нямаше смисъл на набивам нещо огромно, което да не може да се удържа. Нещо компактно, коeто да звучи добре през двата ауспуха“. Това споделя том пред Street Machines, визирайки 4,5-литровия Mopar V8, настанен на мястото на 2,8-литровия редови шестак.

Кабината? Запазена в оригинален вид, поне що се отнася до управлението. Воланът и таблото са възстановени до състояние „нови“, а тапицериите са съставени от парчета кожа и велур, също в бледо бананово и синьо. Возилото е приятно, а Том е щастлив. И вече работещ по Chrysler Valiant VC Regal, който събужда от 26-годишен сън в обор.