Ако имаш елементарни технически познания, малко инструменти и уютен гараж, нищо не ти пречи да си смениш маслото сам. Чарът на автомобилизма не е само в карането, но и в грижата за колата, която при някои хора се развива до маниакална зависимост. Как ще даваш на някой друг да пипа свещената ти кола? Абсурд. Проблемът е, че с тези 10 коли няма да можеш дори да смениш маслото. Представяме ти селекция от най-сложните автомобили на планетата.

Mercedes-Benz W05

Новият болид на германците за сезон 2014 във Формула 1 е толкова сложен, че конкурентните отбори изпитват истински трудности да изкопират неговия дизайн. Защо им е да го копират, ли? Защото сребърните стрели летят и нямат конкуренция на пистата в момента. Най-голямата иновация се крие в турбината на болида, която е разделена на две – топлият и студеният охлюв се намират от двете страни на двигателя и са свързани с вал. Германците са предприели тази крачка, за да оптимизират работата на турбото – използвали са по-малко тръби, през които компресираният въздух преминава докато стигне до горивната камера, както и са намалили температурата му.

Alfa Romeo Montreal

Montreal има страхотен дизайн на Bertone, но проблемите с тази кола са два. Качеството на сглобката е толкова ниско, че на практика трябва да я разглобиш и сглобиш наново, за да си доволен. Вторият проблем е системата за впръскване на горивото Spica Fuel Injection, която е толкова сложна, че има свой собствен двигател. Идеята на италианците е била да се преборят със строгите регулации за нивата на вредни емисии в САЩ.

Mitsubishi 3000GT VR-4 Spyder

Не само, че двигателният отсек е по-натъпкан от китайско метро в час пик, но и колата има сгъваем метален покрив. V6 двигателят е разположен напречно, а около него са разположени две турбини, два интеркулера и тн. Освен тях колата има система за задвижване на четирите колела, изпускателна система, чийто звук може да се настройва, активна аеродинамика и окачване с електронно управление. Не е чудно, че тази кола тежи близо 2 тона.

Volkswagen Phaeton

Германците монтират във Phaeton всичко, с което са разполагали в момента. В това число и 3.2 километра жици! Двигателят има собствени амортисьори, които обират вибрациите му, инструменталният панел е покрит със стъкло, в което няма да видиш никакви отблясъци, купето е по-добре обезшумено от музикално студио, а климатикът има четири зони и 24 серво мотора, които се грижат за микроклимата.

Mazda RX-7

Много собственици на колата с две турбини и роторен двигател я модифицират и оставят само една турбина, просто защото фабричният дизайн е толкова сложен и неприятен за поддръжка.

Buick Reatta

Това чудо е сглобявано ръчно и има първо поколение ABS система, първо поколение сензорен дисплей, стопове с общо 28 крушки, както и типичната издръжливост на автомобил на GM от късните 80 години.

Lexus LFA

Десет години бяха нужни на Toyota, за да създаде този автомобил. Специално за него японците дори изобретиха нещо, което се казва carbon loom – изтъкан сноп от въглеродни нишки, който японците дълго време криха от конкуренцията. Именно от него са направени предните колонки на купето на изцяло карбоновата кола. От завода забраняват на собствениците да модифицират колата по какъвто и да е начин.

Bugatti Veyron

Много сме говорили. Два V8 мотора, куплирани в едно. W16 симфония с четири турбокомпресора и десет радиатора. Няма нужда от повече коментари.

Mercedes-Benz 600 Grosser

Дизайнерска скулптура, пълна с хидравлична течност. Всичко в тази кола се контролира от хидравлични системи, опериращи при налагяне на течността от 220 бара. Дори прозорците са хидравлични, като копчето им, което позволява променлива скорост на вдигане и сваляне, струва 11 200 долара. Автоматична ръчна спирачка, автоматичен капак на багажника и тн и тн.

Porsche 918

Хибриден V8 суперавтомобил, изграден от карбон, със средно разположен двигател и система за следене и разпределяне на въртящия момент. LaFerrari и McLaren P1 може и да са по-бързи, но с 918 се живее по-лесно, защото Porsche са изобретили отново колелото, което е натъпкано с технологии. За да разбереш как работи тази кола, трябва да се зариеш в плановете на инженерите и да им отделиш поне месец.