Не буквално. Подтикваме те да си купиш почти неизползвана Lancia Delta S4 Integrale

Една обява ни шокира. Продава се Lancia Delta S4 Stradale от 1985 г. за 240 000 паунда. Преди да кажеш “тези са луди”, трябва да уточним, че Delta е доста ценен автомобил така или иначе, а когато добавиш S4 Stradale към името му, нещата стават повече от сериозни. Само 45 такива улични коли са оцелели, а тази на снимките е имала само двама собственици, които са изминали общо едва 21 000 километра. Нещата се подреждат, нали?

Lancia винаги е била свързавана с рали спорта, особено през 80-те и върлуващите по това време чудовища от Група Б. Delta S4 е един от най-запомнящите се рали автомобили в историята на спорта. Моделът идва на мястото на друга икона – 037 Monte Carlo, и се състезава във WRC през 1985 и 1986 г., преди FIA да забрани Група Б.

За да хомологира състезателния си автомобил, Lancia обявява плановете си да произведе 200 улични бройки S4 Integrale в средата на 80-те. В крайна сметка документите показват, че от гаража на компанията са излезли едва около 65 коли, от които 20 са били унищожени или модифицирани за използване в рали надпревари от частни отбори.

Мощността на уличните версии е била намалена до 200 к.с., но въпреки това колата запазва туин-турбо концепцията от състезателната машина. Много от собствениците на “цивилката” са участвали в аматьорски състезания, като просто са увеличавали налагянето на турбините и съответно мощността.

Колата от обявата е една от малкото останали перфектни Delta S4-ки, или поне така казват продавачите. Произведена е през 1985 г., когато е струвала 55 000 паунда. Оттогава колата е изминала само 21 000 км, а наскоро е преминала през цялостна реставрация.

След цялата работа по механиката и купето колата е била качена на дино стенд, който е доказал, че в момента под капака има повече от 300 к.с.

Честно казано, това е най-хубавият екземпляр от модела, който някога сме виждали.

 

за автора

Ако са коли, нека са стари. Под стари разбира всичко, което може да е карал дядо му преди първата си целувка. Моторспорт. Да разбере какво свири в гайдата е една от основните му цели в живота. Meчтата му е да си направи маса от V8 блок на AMG. Пита се "Къде отидоха истинските коли?"

  • Ivan Delev

    S4 не е туин турбо! Това е първият автомобил в историята, който има едновременно ТУРБО и КОМПРЕСОР!