Преди няколко десетилетия спортните автомобили са били хит сред производителите. Преди петролната криза от 1973-а автомобилните ентусиасти са можели да си купят спортен автомобил от почти всеки производител. Търсенето пък провокирало производителите да бълват нови и нови концепти, които привличат цялото внимание на автомобилните изложения.

Впоследствие всичко това се променя. Цените на петрола скачат, а изискванията за безопасност стават все по-строги. Отварящите се фарове са забранени, а Volkswagen притежава Lamborghini и Bentley. Шантав свят.

През 1971-а обаче все още всичко е наред и спортните коли са истинските господари на пътя. През тази година автомобилното изложение в Женева е домакин на премиерата на един концепт със запомнящи се джанти. Те са с 4 болта и са произведени от Mahle. Още по-интересното е, че са взети директно от Porsche 914, но прототипът не е на Porsche.

Това е Karmann Cheetah и е дело на Italdesign. По това време Karmann е в близки отношения с Volkswagen, които осигуряват платформата. На практика тази кола представлява Volkswagen Beetle с чисто ново купе.

volkswagen_karmann_cheetah_6

Големият брат на Cheetah е концепта Porsche Tapiro, който също е проектиран от Italdesign. Идеята била да се създаде прототип на серийно спортно купе с достъпна цена.

Ражда се Cheetah, която въпреки агресивното си име и смелия си външен вид, има динамиката на дебела домашна котка. Не, че сме карали колата, но си представяме на какво е способен 1.6-литровият боксерен двигател с четири цилиндъра и мощност от 50 к.с., с който прототипът е оборудван.

1971_ItalDesign_Volkswagen_Karmann_Cheetah_04

Най-иновативната част от Karmann Cheetah е нейният покрив. Той е дело на Karmann – германската компания, която бе доказан лидер в производството на сгъваеми покриви…преди да фалира през 2010 г.

Мекият покрив има прозрачна горна част и се сгъва по хитър начин зад двете седалки.

Karmann Cheetah е чудесен пример за желанието на индустрията да предложи достъпен и атрактивен спортен автомобил за масите. Жалко, че така и не се е стигнало до серийно производство.