През 50-те Porsche 356 се е купувало само от интелигентни, можещи и знаещи хора

Най-успешният производител на автомобили на всички времена се казва Porsche. Поне до момента няма компания, която е продала повече спортни автомобили, а всичко това започва през 50-те от една истинска красавица. Казва се 356 и сме убедени, че знаеш много за нея. И все пак.

С представянето на 356 Porsche дава ново значение на спортния автомобил. Инженерите монтират двигателя отзад, което първоначално впечатлява малко клиенти. Да го кажем така, по това време да притежаваш ново 356 е означавало да бъдеш част от елитен клуб, съставен от хора, които са били наясно с преимуществата на задно разположения двигател.

Колите на Porsche били скъпи, изглеждали необичайно, а двигателите им били относително малки за времето си. Повечето хора ги смятали за странни, а собствениците трябвало да бъдат смели и да понасят осъдителните погледи на околните. 356 се купувал единствено от изтънчени, интелигентни и успешни хора, които осъзнавали какво е нужно на един автомобил, за да бъде той успешен при по-агресивно каране. Появили се много “експерти”, които обяснявали, че задно разположеният двигател е грешка, но инженерите на Porsche знаели по-добре и продължили да развиват концепцията, подкрепяни от безбройни победи на пистата, в планината и в пустинята.

Собствениците на 356 започнали да се пристрастяват към управлението на колата и се научили да контролират ефекта на махалото, с който са известни колите на Porsche. Идеята е, че по-голямата тежест се пада на задния мост, и когато колата започне да презавива в завой, задницата рязко губи цялото сцепление на света и отива по дяволите. Нужно е било да имаш умения, за да караш бързо тази кола.

Ниският център на тежестта, осигурен от четирицилиндровия боксерен двигател с въздушно окачване, доставял супер усещане зад волана. През целия живот на 356 инженерите на Porsche не спрели да усъвършенстват колата. Например независимото окачване, което с годините ставало все по-добро и по-добро. Заради всичко това, както и заради аеродинамичния си дизайн, Porsche 356 можела да изпоти много по-наперени и бързи на хартия коли.

 

Собствениците на 356 започнали да се пристрастяват към управлението на колата и се научили да контролират ефекта на махалото, с който са известни колите на Porsche.

 

Колата била много скъпа, но благодарение на ефективното германско инженерство Porsche 356 било много лесно и евтино за поддръжка. Колата била построена с любов към съвършенството, а механиката й рядко се предавала. С опростената си конструкция двигателят не само осигурявал по-добра динамика от останалите “спортисти”, но и бил по-икономичен.

Друга огромна заслуга на 356 е, че именно този модел проправя пътя на по-голямото и също превърнало се в емблема десетилетия наред 911. Моделът дебютира през 1963 г. с шестцилиндров боксерен двигател, който отново е монтиран отзад.

356 се произвеждал в Coupe и Speedster версии, като първият бил най-желан от пуристите, а последният и до наши дни подмокря очите на колекционерите. Около 5000 са произведените Speedster-и, а общо от Porsche 356 са сглобени 76 000 коли. Производството продължило от 1948 до 1965 г.

Колата на снимките е произведена през 1961 г. Това е 356 B 1600 Hardtop by Karmann. Само 1047 такива са били сглобени, а според документите на тази тя е напуснала фабриката на 17 август 1961 г. Очаква се да бъде продадена на търг за сума от порядъка на 90 000 – 125 000 долара.

 

Bonus: