Правилната позиция на седене в автомобил е жизненоважна. Как натискате педалите, държите волана или въртите волана са все неща, които повишават контрола върху автомобила. И тук няма значение дали шофирате до магазина или умишлено търсите екстремни ситуации. 

Отнема минута и половина, а учителят е Патрик Лонг – един от десетте заводски пилота на Porsche Motorsport.

 

Седалката

Обикновено колкото по-ниско е тя, толкова повече усещате поведението на автомобила с рамената, гърба, таза и долните си части, разбира се. Всяко правило обаче си има изключение. Ако не ви е удобно или не виждате пътя пред себе си – Don’t do it!

Никога прекалено далеч или прекалено близко. Задължително е да имате възможност да натиснете съединителя и спирачката до долу без да се протягате. Кракът никога не трябва да е изпънат. Лека чупка в коляното ще поеме оптимално евентуален удар и ще ви позволи да натиснете спирачката бързо и със сила докрай, когато ситуацията изисква.

 

 

Максимално изправени, защото “полягвайки” зад волана Валтер Рьол пуска сълза, а вие се лишавате от способността да разчитате собствения си автомобил.

 

Воланът

Повечето автомобили днес имат чупещи се волана във височина и дълбочина. Приближете волана, за да имате чупка в лактите. Протегенте ръце и нека китката ви да увисне точно на сгъвката върху най-високата точка на волана. Това е правилното разстояние между торса и кормилото. Сгъвката в ръцете ще ви помогне (отново) да смекчите удар, да въртите волана без да си преплитате ръцете до степен в която настина са оплетени. NB. Воланът се държи с две ръце на 3 без 15 и палци на обособените за това места.

 

 

Движението на волана

Въртим волана като едновременно бутаме и дърпаме. Така си гарантирате максимален контрол.