Ръководството е замразило проекта, защото го е смятало за твърде радикален

Още два дена останаха от нашата седмица на Ford. Предпоследния решихме да посветим на Mustang – една от най-желаните “мускулести автомобили” (колко тъпо само звучи, но другия вариант бе да напишем “мъсъл кари”). Колкото и много да знаеш за модела, вероятно не си чувал, че модерният Mustang е пряк наследник на втория прототип на модела. Първият концепт обаче, наречен Ford Mustang I, е още по-интересен. Той е бил отхвърлен като идея от ръководството, което го е смятало за твърде радикален за серийно производство.

Muscle car машините са известни с предно разположения си V8 двигател, спускащата се назад линия на покрива, бруталния си звук, както и искрения страх, който изпитват, когато видят остър завой. Ако Ford Mustang I Prototype e бил одобрен за серийно производство, нещата най-вероятно щяха да стоят по различен начин. През октомври 1962 г., когато Mustang I дебютира по време на Гран при на САЩ в Уоткинс Глен, Ню Йорк, тест пилотът от Формула 1 – Дан Гърни, затворил няколко обиколки на пистата с прототипа. Публиката била силно впечатлена, тъй като времената му били много малко по-слаби от тези на болидите във Формула 1.

Този малък автомобил със средно разположен 4-цилиндров двигател бил изключително бърз.

Прототипът бил създаден за едва 100 дни от независимите производители Troutman-Barnes. Те използвали калъпи на Ford, за да проектират дизайна от глина и после от фибростъкло, след което изградили купето от алуминий, който стъпил върху иновативно за времето си пространствено шаси. Компанията успяла да спази дадения срок от 3 месеца, като дори приключила проекта 3 дена предварително.

Част от дизайнерските елементи на ранния прототип успяват да оцелеят и до серийните версии на Mustang – например емблемата, която дебютира именно в този прототип. Същото важи и за въздуховодите в задната част на вратите.

В момента този автомобил се съхранява в музея на Хенри Форд, за който веднъж писахме.