Прототипът Ford GT 108 не е участвал в нито едно състезание, но е тествал великия 7.0-литров двигател на GT40

Най-големият внук на Хенри Форд, който носи същото име, е бил председател на Борда на директорите на компанията Ford от 1945 до 1960 г., а след това до 1979 г. заема поста на главен изпълнителен директор. Хенри Форд Втори никак не харесвал Енцо Ферари и се борил да докаже, че колите на Ford са по-успешни на пистата, каквото и да му коства това.
За да се справи с италианците, Форд впрегнал отдела за напредничави разработки, на чийто екип той възложил да вземе шаситата на британската компания Lola и да изгради около тях нещо, което да разцепи конкуренцията в Льо Ман. Това на снимките е първата кола, която е плод на тази идея. Тя е създадена преди всички детайли около дизайна да бъдат уточнени и на практика представлява отправната точка за развитието на една икона – GT40.
Прототипът се казва GT 108 и от него са сглобени само четири бройки. Нито една от тях не е участвала в нито едно състезание, но пък и четирите коли са играли ролята на опитни зайчета, с които инженерите са изпробвали различни компоненти, които после са били използвани в истинските състезателни коли. 7.0-литровият V8 двигател, който впоследствие позволява на GT40 да прелита през правата Мулсан, е бил изпробван и настроен именно на борда на GT 108.
Гледай видеото. Порно.