Новият Fiat 500 е икона, ефективен и стилен начин да шарите из града. A Ducato 4×4 Expedition – ефективен начин да пренесете градските удобства в… джунглата. Ъъъмм…?

Добре, джунглата – меко казано – ще създава неудобства на лекото придвижване, с гъстата си растителност, но ако метнете едно мачете и моторна резачка в големия Fiat, с известни усилия, ще може да си метнете омлет на печката (му), някъде насред Амазонка. Колко яко може да бъде това всъщност?

Решихме да направим паралел между двете крайности на Fiat, просто защото можем, като не засягаме толкова техниката на двете возила, колкото техния статус и предназначение.

От едната страна имаме иконичния градски мъник, новият Fiat 500, който наследява елементарното малко возило, поставило Италия, а в последствие и голяма част от Европа на колела. Последното издание на колата е още по-пипнато, далеч не толкова елементарно колкото Fiat 500 MkI (логично), като продължава да носи стилната аура с пълна сила, в града.

Какво получавате с новата външност на Fiat 500? Фини доработки по дизайна, които не са променили тотално колата, за добро. Тази тактика е позната най-вече от успешните немски модели – ако нещо работи и се продава, не го пипайте много. Трябва обаче да го поддържате в крак с модата. На снимките виждате S версията, която е малко по-така и не отстъпва по статус на S-ката на MINI например.

Fiat-500S-2017-1600-07

Колко обаче е здрава? Ами, имайки предвид, че е автомобилчето все още е базирано на доказалата се Panda, както и на факта, че техниката е вече доказана във времето, не би следвало да имате особени проблеми с надежността. А и дори нещо да се обърка, качествените резервни части за модела не са скъпи.

Другият край на гамата на италианците е доооста…. краен: Fiat Ducato 4×4 Expedition. Мега ванът е все още прототип, но само защото съществува в една бройка и не се произвежда серийно. В него няма нищо научнофантастично, а по-скоро набор от всичко необходимо за оцеляване в дивото, плюс техники за ефективно придвижване през същото това диво. Приемете го като Ducato на стероиди, плюс лукса да битувате на майната си, в условия с които сте свикнали вкъщи. Мега кемпер.

Разликите с цивилния Ducato? Огромни. Моторът с мощност от 150 коня е същия, но всичко е подсилено, като за апокалипсис. Офроуд гуми със сериозен грайфер, няколко LED фара на покрива, платформи за измъкване при затъване, няколко туби за нафта, въобще, ванът е подготвен като за Dakar. В контраст с загрубената външност, интериорът е направо луксозен. Ducato 4x4 Expedition е идеална машина за пътешественици от онзи тип, който затварят очи и забождат пръст в картата. Свобода на макс.

fiat-ducato-4x4-expedition-will-take-you-camping-where-no-one-has-ever-camped-before_13

Прототип обаче… Както казахме, в колата няма извънземни части, и дори нещо да се счупи, може да бъде поръчано. Родните AUTODOC резервни части например с радост ще ви доставят нужния компонент, ако по някакъв начин успеете да се сдобиете с „уан оф“ возилото.

Градската или истинската джунгла? Ние предпочитаме истинската, стига да не спим на земята и мравки, като костенурки, да не ни гризат обувките. Мега ванът на Fiat Professional (да, про отделът на италианците е отговорен за машината) е наистина мега. Fiat 500 е по-подходящ за мола, но представете си как паркирате Ducato 4×4 Expedition редом до някое „дамско“ GLK, на ниво -2…