Преди някои от нас се подиграваха на Audi, че дизайнерите на компанията решават визията на колите с Photoshop и комбинация от трите клавиша Ctrl+Alt+I. Унификацията обаче далеч не им попречи нито на реномето, нито на продажбите. От Mercedes също не са глупави. А усетът им към правене на интериори респектира.

Темата за уеднаквяването на дизайна, в рамките на гамата на даден производител, е може би прекалено дъвкана. А и далеч не е нова. Спомнете си колите на BMW от времето на Серия 7 Е32, която, отдалеч, здравите хора – не онези болни автомобилисти, които британците наричат petrolheads (аз) -, не различаваха от E34 Серия 5. Визуалната хомогенност не нито нещо ново, нито задължително нещо негативно. Даже самата дума „хомогенност“ носи положителен заряд. Да, иска ни се да виждаме по-радикални решения, но това е положението в момента. Уеднаквяването на техниката с цел оптимизациране на разходите пък е отделна тема, която определя това, което карат хората днес, онези които могат да си позволят нов автомобил. Все пак живеем във време, в което коли като Audi A4 и Bentely Bentayga имат (приблизително; пак с някой допуски) една и съща техническа база.

Това, което автомобилните производители губят заради масовата унификация обаче (най-вече престиж, и то не пред масовата клиентела), наваксват с изобилието от различни, специални изпълнения и нива на оборудване. Новият Mercedes-Benz E-Class е добър пример. Щутгартци предлагат четири различни типа окачване за новата кола. Четири. Базово, с метални пружини и класическа „Benz” настройка, 15 мм по-близо до асфалта при версията Avantgarde, твърдо, спортно окачване, както и въздушен вариант.

И докато някои може да измрънкат, че екстериорът е прекалено сходен с този на C и S, то надали някой ще го направи по отношение на интериора. Той силно напомня оформлението на S-Class и това е нещо страхотно. Свалям шапка на Mercedes за начина по който успяват да накарат един автомобилен салон да се чувства специален, да се чувства като бална зала. Вътрешното пространство на новия Benz е стра-хот-но! Погледнете лъковидната линия, минаваща под въздуховодите. Някакви асоциации? Актуалната S-Class W222? Да, окей, има я и там. Има я обаче още под формата на дървен фурнир при W220, кола появила се преди 16 години. Оригиналният каталог на този Merc живее в шкафчето ми, а образът на въпросната лайстна, снимана в арт поза, веднага изплува в съзнанието ми. До такава степен, че ме накара да оставя компютъра и да изкарам книжката на въздух, за пръв път от няколко години, и да ѝ ударя няколко кадъра, за да не бъда голословен. Което говори много за отношението на Mercedes (и малко за мен самия, но тази тема е още по-дълга).

Погледнете перфорираните алуминиеви капаци на колоните Burmester. Погледнете раираните апликации. BMW също правят безупречни интериори, но топлотата и биологичното, натурално усещане в S, C, а вече и в E, е несравнимо, гали сетивата и топли душата. Няма и следа от „Opel Astra H“ геометрията на интериора на E-Class W212. С фейслифта на последната, Mercedes позаобли външността, но остави хоризонталните и отвесни линии вътре. С новия много по-объл дизайн на обвивката на новата E-Class, идва и специалното вътрешно усещане от последния S. При-каз-ка.

Поне във топ изпълненията, които виждаме на първите изтекли снимки. Още преди тяхната поява обаче, сайтовете разпространиха панела на таблото на базовата E 2016, което се продава в eBay. Той е доста по-семпъл, с аналогови стрелки, но все пак с отвор за LCD модула на инфотейнмънт системата. Изборът на вътрешно оформление също ще бъде доста разнообразен и контрастен, както при бодикита отвън, а също и при задвижването.

Информацията касаеща последното е още непълна. Споменава се, че базовата версия ще бъде E200, с 2-литров турбобензин, както и че ще има новоразработен двулитров дизел за E220d. Той ще разполага със 195 коня и теоретично ще харчи 3,9 литра нафта на сто километра. По-нататък ще се появи Е350e плъгин с 279 коня, два дизела със 150 и 258 коня, а гамата на бензиновите ще произвежда между 150 и 333 коня, разбира се, до появата на Mercedes-AMG E-някаква-цифра-с-две-числа. Скоро ще разберем всичко.