Разпробит от 5 на 5,7 Ford Windsor V8, седалки от 1967 Mustang и няколко тона ози стил. Тази Futura живее „там долу“ и върти Земята с 565 коня

Затова обичам Австралия, защото е далеч, защото е хем различна, хем предлага страхотните модерни мегаполиси, хем можеш да се забиеш в аутбека и да забравиш за себе си. Именно на тази отдалеченост се дължи и разликата в автомобилната култура на австралийците, в сравнение с нашата европейска. Донякъде напомня на щатската, проявява изблици на мъсълкар поведение, тачи големите неща, а и си има своя собствена порода коли – така наречените ютове. Готино място, с готини возила.

Този Falcon Futura чака белия свят повече от 20 години. Първо седи десет в очакване на реставрация, след което лека-полека получава нужното внимание, за да се получи това, което виждате на снимките. Силно модифициран, същевременно с визия придържаща се до оригинала. Монтирането на разпробирия V8 мотор не е наложило рязане на отсека, а завинтеният към него Weiand 177 компресор пък спокойно се побира под заводския капак. Ситуацията със задните 295-милиметрови гуми Yokohama е аналогична – черните валяци влизат без проблем в арките, без наложено рязане или раздуване. Последното е било възможно заради новата задна BorgWarner ос, скъсена, изместена с два инча назад и взета от EL Falcon XR8.

Можехме да я направим много по-мощна, но не исках ръчна граната,казва Дик Тирни, създателят на този готин Falcon. „Развива 565 коня при колелата, което е достатъчно за това, което искам“.

Ford Falcon XM Futura

за автора

Ако работата не ти носи удовлетворение, значи си нещастен. Защото по-голямата част от живота ти отива именно в нея. Именно затова продължавам да работя това, което работя. Защото ме прави щастлив. Make life a ride.